به گزارش ایرنا سیدعلی ترابی، فرماندار پیرانشهر روز چهارشنبه در آیین آغاز بکار این مانور در هنرستان شهید فهمیده این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: با اجرای این مانورها در طول سال سعی می شود تا آموزش های لازم به دانش آموزان و مردم در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله داده شود تا آمادگی لازم در جامعه برای مقابله با این حوادث افزایش یابد.
مدیر آموزش و پرورش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بیستمین مانور سراسری زلزله همزمان با سایر نقاط کشور در تمامی مدارس پیرانشهر با حضور بیش از 30 هزار دانش آموز با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور برگزار شد.
ابراهیم مرادی افزود: به منظور ایجاد آمادگی دانش آموزان در برابر زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه، تاکنون در بیش از 16 مدرسه با همراهی هلال احمر شهرستان تیم های دادرس تشکیل شده است.
وی ادامه داد: تفاهم نامه ای هم با هلال احمر شهرستان منعقد شده است تا در طول سال جاری تحصیلی در تمامی مدارس شهرستان آموزش های لازم برای مقابله با زلزله ارایه شود.
به گزارش ایرنا پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و بر روی گسل پیرانشهر قرار گرفته است و آمادگی مردم این شهرستان در مقابل زلزله می تواند موجب کاهش آسیب های احتمالی در هنگام بروز این حادثه غیرمترقبه شود.
9915/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.