رسول خضری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا طرح استیضاح ظریف را ناصحیح خواند و افزود: درگیر کردن وزیر امورخارجه در داخل، روند رایزنی ها برای مقابله با تحریم ها را کند می کند.
وی اضافه کرد: دستگاه دیپلماسی به دلیل موفقیت در رایزنی های خارجی و کاهش آثار ناشی از تحریم ها باید مورد حمایت قرار گیرد و طرح استیضاح برخلاف مصالح کشور است.
به گزارش ایرنا، تلاش برای استیضاح «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه تداوم امیدزدایی و اعتمادسوزی است؛ اقدامی که برخی از منتقدان دولت همانند رویه سال های گذشته خود در مجلس شورای اسلامی در پیش گرفته اند.
طرح استیضاح رییس دستگاه دیپلماسی طی روزهای اخیر با امضای 24 نفر از نمایندگان اصولگرای عمدتا وابسته به جبهه پایداری در 11 محور به هیات رییسه مجلس تقدیم شد.
روزهای آغازین آبان امسال ظریف در گفت و گویی نسبت به وجود پدیده پولشویی در کشور هشدار داد؛ پدیده ای که یکی از نمودهای فساد اقتصادی در کشور به شمار می رود و سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی را در معرض تخریب و نابودی قرار می دهد.
بخشی از سخنان رییس دستگاه دیپلماسی که مستمسک مخالفان و منتقدان دولت در مجلس قرار گرفته، به این شرح است: «بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند. من نمی‌خواهم این پولشویی را به جایی نسبت دهم اما جاهایی که هزاران میلیارد پولشویی می‌کنند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها و صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی کنند... با این وضعیت ما نمی‌توانیم با فضاسازی‌ها مقابله کنیم. کسانی که یک قلم معامله ‌شان ممکن است 30 هزار میلیارد باشد فضاسازی کرده‌اند. آنان می‌توانند بودجه وزارت خارجه را هزینه یک قلم فضاسازی‌ شان کنند».
3072/9915
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.