عبدالله فتوحی روز چهارشنبه در حاشیه این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس قوانین موجود، مسابقات جام بین المللی کشتی شاهد در رده سنی جوانان برگزار می شود و حضور کشتی گیران نوجوان در این رقابت ها ممنوع است.
وی با تاکید بر اینکه فدراسیون کشتی ترکیه به دلیل اعزام تیم ملی نوجوان خود به این رقابت ها مقصر است، بیان کرد: برای بی نتیجه نماندن حضور کشتی گیران نوجوان ترکیه در شهر ارومیه مقرر شد تا این تیم چند دیدار دوستانه با تیم میزبان داشته باشد.
وی اضافه کرد: امروز، چهارشنبه در شیفت صبح رقابت های تیم به تیم رشته آزاد برگزار می شود و بعدازظهر پس از مراسم افتتاحیه رقابت های نیمه نهایی و نهایی برای تعیین نفرات اول تا چهارم ادامه می یابد.
سرپرست مسابقات جام بین المللی کشتی شاهد گفت: کیفیت فنی رقابت ها به دلیل حضور قهرمانانی از کشورهای صاحب نامی چون گرجستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان و آزاد کاران مطرح و ملی پوش ایرانی بسیار بالاست و دیدارهای جذابی از کشتی گیران شرکت کننده شاهد هستیم.
فتوحی افزود: این مسابقات پاداش نقدی ندارد و تیم ها و نفرات برتر جام، مدال و حکم قهرمانی دریافت می کنند.
به گزارش ایرنا در این دوره از رقابت ها هشت تیم خارجی و هشت تیم از کشورمان حضور دارند که شامل تیم های آزاد و فرنگی جمهوری آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، سوریه، 6 تیم از ایران و 2 تیم از آذربایجان غربی است.
مسابقات کشتی آزاد این جام امروز /چهارشنبه، 7 آذر/ و رقابت های کشتی فرنگی نیز فردا /پنجشنبه، هشتم آذر/ به صورت تیم به تیم و انفرادی برگزار می شود.
«چارلز ویلت» داور المپیکی از کشور آفریقای جنوبی به عنوان نماینده اتحادیه جهانی کشتی بر این رقابت ها نظارت می کند و 14 داور بین المللی درجه یک و 2 هم برای قضاوت در این مسابقات حاضر هستند.
مراسم رسمی افتتاحیه این مسابقات راس ساعت 17 امروز /چهارشنبه/ با رژه تیم های شرکت کننده و حضور مسوولان استانی و کشوری در سالن 6 هزار نفری غدیر ارومیه برگزار می شود.
بر اساس اعلام فدراسیون، تیم های ملی فرنگی و آزاد ایران با 60 ورزشکار در قالب 6 تیم در اوزان 10 گانه در چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام شاهد شرکت دارند.
سیزدهمین دوره این رقابت‌ها در سال گذشته به میزبانی شهر کرج با حضور تیم‌هایی از روسیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، قرقیزستان، ترکیه، سوریه، لبنان، اوکراین، ارمنستان، قزاقستان، بلاروس و نیجریه در رشته های فرنگی و آزاد برگزار شد؛ امسال تیم های ملی آزاد و فرنگی روسیه به دلیل صادر نشدن ویزا از حضور در این مسابقات محروم ماند.
دومین دوره این مسابقات نیز در سال 1382 به میزبانی ارومیه برگزار شده بود
3072/7156
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.