رحمان احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه نفر از این تعداد بر اثر انفجار گاز و مابقی در اثر تصادف های درون و برون شهری رانندگی فوت کردند که 14 نفر آنان را مرد و پنج نفر را زن تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: همچنین طی این مدت 65 نفر نیز در این حوادث مصدوم شدند که از این تعداد 49 نفر مرد، 13 نفر زن و سه نفر نیز کودک بودند.
احمدی اضافه کرد: امسال 435 مورد حادثه در این شهرستان روی داده که 381 مورد در داخل شهر و مابقی خارج از محدوده شهری اتفاق افتاده است.
وی، صدور گواهینامه های ایمنی را از وظایف آتش نشانی عنوان کرد و اظهار داشت: امسال 119 گواهی ایمنی صادر شده که 97 مورد آن گواهی ایمنی ساختمان و 22 مورد تجاری و آموزشی بوده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مهاباد در خصوص توصیه های ایمنی با توجه به آغاز فصل سرما نیز بیان کرد: شهروندان باید در نصب وسایل گازسوز دقت کافی را داشته باشند و قبل از استفاده از بخاری از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کنند.
احمدی گفت: هر وسیله گازسوز باید یک دودکش مجزا و ویژه و حداقل یک متر از کف پشت بام و لبه دیوار مجاور فاصله داشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت کنترل دقیق وسایل گازسوز به منظور اطمینان از سلامت کارکرد آنها، گفت: استفاده از کلاهک H مانند در مبادی خروجی دودکش ها برای ممانعت از فشار جریان باد و خروج گازهای سوخت الزامی است.
وی توجه به برچسب انرژی و استاندارد بودن لوازم گازسوز در هنگام خرید را نیز مورد تاکید قرار داد.
احمدی استفاده از لوله های آکاردیونی (خرطومی) به عنوان دودکش وسایل گازسوز را بسیار خطرناک دانست و گفت: در نصب بخاری باید از دودکش های گالوانیزه و ضد زنگ با حداقل تعداد زانو، بست فلزی و شیلنگ استاندارد و مخصوص استفاده شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مهاباد افزود: رنگ شعله در وسایل گازسوز بسیار مهم است و در صورتی که سوخت کامل و صحیح باشد رنگ آن آبی خواهد بود.
احمدی تصریح کرد: رنگ شعله به هر رنگی به غیر از آبی باشد، نشانه خطر است و حادثه سنگین جانی در پی خواهد داشت لذا باید وسیله گازسوز را خاموش و علت را بررسی کرد.
وی افزود: به هیچ وجه بخاری و شومینه بدون دودکش در محیط های بسته مانند اتاق خواب و آبگرمکن در مکان هایی مانند انباری، آشپزخانه های کوچک، حمام یا رختکن و پاسیو نباید نصب شود.
به گزارش ایرنا هم اکنون این سازمان در مهاباد در قالب سه ایستگاه، 42 نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می دهد.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9903/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.