هادی قاسمی روز سه شنبه در جمع مستندسازان پروژه های آبخیزداری آذربایجان غربی افزود: اختصاص این رقم قابل توجه خیز بلندی در راستای جلب بیش از پیش مشارکت های مردمی برای حراست از منابع طبیعی استان است.
وی اضافه کرد: عرصه نشینان و روستاییان، بهره برداران اصلی در فرآیند حفظ منافع اجرای طرحهای آبخیزداری هستند و این مشارکت و همدلی باید بیش از پیش افزایش یابد.
وی بیان کرد: سرمایه گذاری در بخش فرهنگی و ترویجی در حوزه منابع طبیعی اثرهای قابل توجهی را در بر دارد و یکی از چالش های کنونی منابع طبیعی فرهنگ سازی و ایجاد بستر همکاری متقابل با مردم درعرصه های ملی و منابع طبیعی است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: امسال اجرای طرح های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی تلفیقی از اجرا، مشارکت و ترویج است که آحاد مردم در این امر ملی ما را یاری و همراهی می کنند.
قاسمی گفت: هم اینک با به خدمت گرفتن حدود 25 نفر از تسهیل گران در حوضه های آبخیز آذربایجان غربی، مشارکت عمومی در اجرای طرح های آبخیزداری رونق یافته و امیدواریم با ادامه این طرح ملی بیش از گذشته به دستاورد های ترویجی در ترویج فرهنگ منابع طبیعی و صیانت از آب و خاک نائل گردیم.
به گزارش ایرنا، بیش از 210 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرحهای آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی برای استان آذربایجان غربی اختصاص یافته که این طرح ها در 20 حوزه آبخیز استان در حال اجراست.
هم اینک بیش از 70 درصد این طرح ها اجرا شده و در مراحل پایانی قرار دارد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.