علیرضا بقالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این افراد را با چهار قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز در پی گشت و کنترل گسترده در سطح زیستگاه های این شهرستان طی 2 روز گذشته شناسایی و دستگیر کردند.
وی اضافه کرد: 2 نفر از این شکارچیان با 2 قبضه اسلحه شکاری در مناطق کوهستانی و زیستگاه های پرندگان خشک زی و 2 نفر شکارچی دیگر نیز در داخل منطقه حفاظت شده تالاب سد نوروزلو به همراه 2 قبضه اسلحه شکاری و 10 عدد فشنگ دستگیر شدند.
وی بیان کرد: این متخلفان قبل از هرگونه اقدام به شکار با هوشیاری ماموران این یگان شناسایی و دستگیر شدند و وسایل و ادوات شکار آنان نیز ضبط شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب با بیان اینکه متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، اضافه کرد: گشت زنی مناطق مذکور با هدف پایش و جلوگیری از وقوع هرگونه تخلف زیست محیطی و همچنین با هدف بررسی وضعیت محیط زیست طبیعی زیستگاه ها و ِالمان های زیستی شامل آب، خاک، پوشش گیاهی، جانوری و پرندگان انجام می گیرد‌.
بقالی افزود: پرندگان مختلف آبزی و کنار آبزی و همچنین ورود گونه های مهاجر به زیستگاه های مختلف آبی از جمله غاز و مرغابی در منطقه حفاظت شده و سواحل پارک ملی دریاچه ارومیه توسط محیط بانان این اداره به طور مرتب پایش می شود.
وی گفت: همچنین نظارت بر فعالیت صیادان ماهیگیر و کنترل اقدامات این افراد برابر ضوابط واگذاری مسیر رودخانه های این شهرستان در قالب پروانه های انتفاعی از جمله رعایت ضوابط زمانی، مکانی و نوع تورهای بکار گرفته شده توسط محیط بانان این اداره کنترل می شود.
وی تلاش در جهت شناسایی زیستگاه های با حساسیت بالا و تمرکز برنامه های گشت و کنترل هدف دار در این مناطق، استفاده از ظرفیت مشارکت جوامع محلی و توسعه آن در اجرای برنامه های حفاظتی را از دیگر فعالیت های این اداره عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، وسعت بالای مناطق و همپوشانی مناطق و زیستگاه‌های جانوری با مراکز جمعیتی شهرستان میاندوآب از مهمترین عوامل در افزایش تخلف های شکار و صید در این مناطق به شمار می‌رود.
میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.  
9871/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.