ارسلان شکری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر از 22 پایانه مرزی کشور، پنج پایانه در آذربایجان غربی واقع است و همین امر اهمیت این استان در حوزه ترانزیت بین المللی را نشان می دهد.
وی اضافه کرد: بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق پایانه های استان را شامل می شود که در همه آنها طرح های عمرانی در راستای توسعه فعالیت ها در حال انجام است.
وی بیان کرد: ایجاد سالن مسافری، سالن های ترانزیت، توسعه انبارها و بهبود مسیرهای ارتباطی شهرهای بزرگ با پایانه ها از جمله مهمترین طرح های اجرایی در راستای توسعه این پایانه ها به شمار می رود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: بر اساس معیارهای جهانی، ورود هر کامیون ترانزیتی به کشور برابر با ایجاد 2.5 نفر اشتغال پایدار است که باید از این امتیاز استان برای رشد کمی و کیفی سایر شاخص های اقتصادی بهره ببریم.
شکری با اشاره به اینکه بازرگان بزرگترین مرز زمینی کشور و دارای رتبه های اول تا سوم در زمینه صادرات، واردات و ترانزیت است، گفت: علاوه بر آن، تردد سالانه میلیون ها مسافر از پایانه های مرزی استان، سهم 60 درصدی از صنایع تبدیلی کشور بخش دیگری از شاخصه هایی است که استان را به قطب ترانزیت و هاب اقتصادی منطقه تبدیل کرده است و باید از این فرصت به خوبی بهره برداری شود.
وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح های مصوب مرتبط با حوزه پایانه های مرزی استان در سفر اخیر رییس جمهوری و هیات دولت به آذربایجان غربی، روند تبدیل استان به هاب لجستیک و ترانزیت کشور سرعت گیرد.
به گزارش ایرنا، در سفر اخیر رییس جمهوری و هیات دولت به آذربایجان غربی سه هزار و 250 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه بخش حمل و نقل استان اختصاص یافت.
7129/8137
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.