مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این نمایشگاه با 90 غرفه عرضه صنایع دستی منطقه شمال غرب و غرب کشور راه اندازی شده که از این تعداد، 30 غرفه به محصولات توانمندی های بانوان منطقه آزاد ماکو و 60 غرفه نیز به صنایع دستی شهرهای آذربایجان غربی از جمله بوکان، ارومیه و سایر استانهای کشور از جمله خراسان رضوی، خوزستان، اردبیل، همدان، آذربایجان شرقی، اصفهان، کردستان، کرمانشاه، خوزستان و زنجان اختصاص یافته است.
جلیل جباری ادامه داد: صنایع دستی ارائه شده در این نمایشگاه شامل منبت کاری، فرش، مس، میناکاری، نمددوزی، بافندگی، معرق کاری، سراج دوزی، گپوبافی، خاتم کاری و سفال گری است.
وی افزود: این نمایشگاه تا دهم آذرماه جاری از ساعت 16 تا 23 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو پذیرای علاقمندان است.
وی تاکید کرد: آمادگی داریم از تولیدکنندگان صنایع دستی استان آذربایجان غربی برای حضور در نمایشگاه های خارج از کشور حمایت های لارم را انجام دهیم.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
7132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.