به گزارش ایرنا در این پیام که یک نسخه از آن روز پنجشنبه در اختیار ایرنای آذربایجان غربی قرار گرفته، آمده است: همزمان با سفر رییس محترم جمهوری و کاروان تدبیر و امید به آذربایجان غربی، ادعاهایی درباره افتتاح فرودگاه بین‌المللی ماکو مطرح شد.
در این پیام آمده است: همان گونه که در سخنان رییس جهموری، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مدیرعامل منطقه آزاد ماکو تاکید شد، این آیین «افتتاح رسمی» بوده و بهره‌برداری از چندین بخش فرودگاه پیش از این صورت گرفته بود؛ مدیرعامل منطقه هم در این مراسم تاکید کرد که این مجموعه یک شهر فرودگاهی است و فازهای مختلف آن به مرور بهره‌برداری و افتتاح رسمی خواهد شد.
بر اساس این گزارش، بررسی اسناد و مکاتبات اداری نیز نشان می‌دهد که نخستین فرود آزمایشی هواپیما در دهه فجر 1394 و بهره‌برداری اولیه از سالن ترمینال در دهه فجر 1396 صورت گرفته و پیش از روز دوشنبه 28 آبان 1397 هیچ مراسم مشخصی با حضور مدیران ارشد کشور با عنوان افتتاح برگزار نشده بود.
در ادامه این پیام آمده است: این سازمان در سال جاری با وجود شرایط بسیار دشوار بودجه‌ای به ویژه ناشی از انباشت بدهی‌های پیشین، ادامه فعالیت پیمانکاران در فرودگاه را با جدیت پیگیری کرده و بخش‌های مختلف این پروژه در هفت ماه نخست سال جاری از 2 تا 20.62 درصد پیشرفت فیزیکی و 3.56 تا 23.16 درصد پیشرفت ریالی داشته است.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.