حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی شامگاه چهارشنبه در همایش «وحدت در سایه سار انقلاب اسلامی» در ارومیه افزود: مردم این استان در سال های متمادی با چنگ زدن به ریسمان الهی، اتحاد و انسجام خود را به خوبی نشان داده اند.
وی اضافه کرد: چنگ زدن به ریسمان الهی و دوری از دودستگی دستور صریح قرآن کریم است و شیطان و دشمنان همواره به دنبال از بین بردن این اتحاد و وفاق دینی است.
وی با قدردانی از دست اندرکاران این همایش بیان کرد: این نشست ها نماد وحدت علمای اهل سنت و تشیع استان در چهل سالگی انقلاب اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، دلیل خلقت جهان هستی را وجود مبارک و شخصیت عظیم پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و ادامه داد: شخصیت بزرگ پیامبر و قدرت روحی ایشان است که تحمل دریافت وحی الهی در قالب قرآن کریم در یک شب را دارد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی قرآن کریم را تجلی خدای متعال بر قلب مبارک پیامبر (ص) دانست و گفت: علی ابن ابی طالب (ع) نیز در شرایط سخت بر رسول اعظم (ص) پناه می برد.
وی تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) اسوه حسنه است که علما نیز با تاسی کردن به آن شخصیت بزرگوار باید پیرو راه نبی مکرم باشند.
وی افزود: نبی مکرم اسلام (ص) با ایستادن در برابر جهالت و ترویج معارف اسلامی شاگردان مختلف و حتی انسان های جاهل را تربیت کردند و هدایت انسان ها و از بین بردن جاهلیت یکی از معجزه های پیامبر (ص) به شمار می رود.
امام جمعه ارومیه اضافه کرد: اعراب جاهلی که در بت پرستی مانده بودند، با نفس حضرت محمد(ص) تربیت یافتند و به جایی رسیدند که در برابر خدای متعال متواضع و خاشع بودند.
وی با تاکید بر پیروی علمای اهل سنت و اهل تشیع از سیره نبی مکرم اسلام (ص) بیان کرد: روحانیان باید همیشه دغدغه دین مردم را داشته باشند و برای ترویج شریعت نبی مکرم همیشه احساس مسوولیت کنند و خود را سرباز و خادم دین بدانند و مردم را بیشتر با معارف دینی و اخلاق پیامبر(ص) آشنا کنند.
به گزارش ایرنا، این آیین معنوی به مناسبت هفته وحدت برگزار شد؛ هفته وحدت از 12 ربیع الاول آغاز و تا 17 ربیع الاول ادامه می یابد.
12 ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) به روایت اهل سنت و 17 ربیع الاول نیز سالروز میلاد آن حضرت به روایت اهل تشیع است.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.