رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: برای رسیدن به شعار اقتصاد مقاومتی سال باید از اقتصاد دانش بنیان گذر کرد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی دکتر ولی عاقلی در افتتاحیه جشنواره ملی تولید محتوی دیجیتال دریاچه ارومیه که در سالن اجتماعات مجتمع علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد  تصریح کرد:یکی از مولفه های اقتصاد دانش بنیان سرعت بخشی است.
وی با اشاره به اینکه چرخه توسعه تکنولوژی کشور از تولیدعلم شروع می شود و پس از اختراع و اکتشاف، فناوری و نوآوری سپس تولید محصول و در نهایت رسیدن به بازار است افزود: مشکل اصلی کشور در عقب ماندگی در سرعت بخشی به زنجیره چرخه توسعه تکنولوژی  نداشتن برنامه ریزی است.
دکتر عاقلی اولین گام استارت آپ  را برنامه ریزی عنوان کرد و  گفت: متاسفانه دلیل وجود برخی مشکلات موجود در کشور ازجمله وضعیت فعلی دریاچه ارومیه نبود برنامه ریزی است که باید جوانان با فکر و اندیشه  این خلا موجود را پرکنند.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی بابیان اینکه استعمارگران با راه اندازی انقلاب سفید و ارائه طرحهای استثماری در دوران رژیم پهلوی در کشور خرده مالکی  را به کشور تحمیل کردند یادآور شد: کشاورزی کشور که می توانست به سمت صنعتی شدن پیش برود اما با طرحهای استعماری تحمیلی غربی ها هزینه تولید در کشاورزی افزایش یافته و با مطالعاتی که از آب و هوای کسور داشتند نقشه های سدسازی را تحمیل کردند و بعد از جنگ ۸ساله کشور را از توسعه عقب نگه داشتند.
عاقلی توجه به نظر کارشناسان متخصص و برنامه ریزی در امور را بسیار مهم و کاربردی دانست و گفت: امید است برگزاری استارت آپ ویکند دریاچه ارومیه فرصتی برای ایده پردازان شود تا علاوه بر حل مشکل دریاچه ارومیه زمینه ای برای حل سایرمشکلات کشور باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.