«اصغر نورالله زاده» روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از یک طرح صنعتی در سلماس به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ٣٢ هزار طرح اشتغالزا از محل پرداخت این تسهیلات در سطح کشور ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه 80 درصد این تسهیلات در بخش های صنعتی، صنایع دستی و گردشگری، روستایی و صنایع خرد زودبازده پرداخت شده، بیان کرد: تا پایان سال جاری بیش از ٣٠ هزار طرح اشتغالزای جدید با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت صندوق کارآفرینی امید در مناطق مختلف کشور اجرا می شود.
وی بر ادامه روند پرشتاب پرداخت تسهیلات اشتغال در سال آینده تاکید کرد و افزود: این صندوق بر اساس ارزیابی و راستی آزمایی ها، دارای کمترین انحراف در زمینه تسهیلات اعطایی به متقاضیان بوده است.
عبدالله زاده، تقویت بنیه مالی جهت اشتغال زایی در مناطق روستایی، ایجاد صندوق های محلی به عنوان تامین کنندگان کسب و کار، حمایت از خیران، برگزاری نمایشگاه های ملی و منطقه ای و ایجاد هر روستا یک محصول را دیگر برنامه های مهم سال آینده صندوق کارآفرینی امید اعلام کرد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اضافه کرد: سال گذشته نیز بیش از چهار هزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای اجرای 24 هزار طرح کارآفرینی پرداخت و گام موثری در بهبود وضعیت معیشتی مردم و توسعه اقتصادی کشور برداشته شد.
وی به ظرفیت های آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و گفت: امسال ٧٠٠ طرح اشتغال زا در استان مورد حمایت مالی این نهاد قرار گرفته و ٣٣٠ میلیارد ریال تسهیلات ٦ یا چهار درصدی برای بهبود کسب و کار و رونق صنعت روستایی و دیگر طرح های محرومیت زدایی پرداخت شده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه دانشگاه صنعتی ارومیه با ایجاد پارک کارآفرینی ظرفیت خوبی جهت پرورش استعداد ها و صنایع دانش بنیان فراهم کرده است، افزود: به طور یقین از طرح ها و ایده های که بتواند دانشگاه و صنعت را بهم پیوند دهد، حمایت می شود.
وی به سه حوزه گردشگری، صنایع غذایی و کشاورزی و صنایع نوآور و دانش بنیان اشاره کرد و افزود: ایجاد پارک کارآفرینی توسعه کسب و کار را بیش از پیش رونق می دهد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل صندوق کارآفرین امید کشور با حضور در شهرستان سلماس از توابع آذربایجان غربی، یک واحد تولیدی مبلمان و دکوراسیون اداری منزل و اداری را با پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری مورد بهره برداری قرار داد؛ این طرح تولیدی برای ١٠ نفر اشتغال زایی مستقیم و ٥٠ نفر اشتغال زایی غیرمستقیم دارد.
7156 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.