رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: 2264 میلیارد تومان طرح در سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی تصویب شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ناصر حضرتی سه شنبه شب در گفت و گوی ویژه خبری سیمای مرکز آذربایجان غربی افزود: در پایان این سفر یکروزه، 40 طرح برای اجرا تا پایان سال 1399 در بخش های بهداشت و درمان، امور زیربنایی، حوزه ورزش، گردشگری، آموزش و پرورش، آموزش عالی، آب، کشاورزی و تجهیز گمرک های استان به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ها 2 هزار و 264 میلیارد تومان است که یکهزار و 128 میلیارد تومان از محل منابع دولتی و یکهزار و 136 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در 2 سال آینده هزینه می شود.

حضرتی گفت: آبرسانی به 254 روستا با یکهزار و 6 میلیارد تومان اعتبار، حذف 300 کلاس کانکسی با 50 میلیارد تومان اعتبار، تداوم اجرای طرح فاضلاب ارومیه، بازسازی استادیوم ورزشی مهاباد، احداث پارک علم و فناوری ارومیه، کمک به احداث مدارس کودکان استثنایی، ایجاد مجموعه فرهنگی در تخت سلیمان و قره کلیسا و ایجاد موزه جنگ چالدران از دیگر مصوبات به شمار می رود.

وی افزود: تکمیل 60 کیلومتر بزرگراه ارومیه - میاندوآب با اختصاص اعتبار 160 میلیارد تومانی، تکمیل راه خوی - قطور - رازی با اختصاص 15 میلیارد تومان و احداث تونل های آزادراه ارومیه - تبریز با 150 میلیارد تومان اعتبار از جمله طرح های مصوب حوزه راه در این سفر بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی از تصویب طرح های مربوط به تکمیل شبکه های فرعی رودخانه های مرزی استان در زمره مصوبات سفر دکتر روحانی به آذربایجان غربی خبر داد و اضافه کرد: اجرای طرح آبیاری تحت فشار در 9 هزار و500 هکتار، تداوم طرح های آبخیزداری در حوضه دریاچه ارومیه، تکمیل سد سردشت، آبگیری سد چپرآباد و آبرسانی به بوکان نیز از دیگر طرح های بخش آب محسوب می شود.

حضرتی ادامه داد: در این سفر همچنین اختصاص 600 میلیارد تومان اعتبار برای طرح انتقال آب از جنوب استان به دریاچه ارومیه به تصویب رسید که رقم بسیار خوبی در این راستا به شمار می رود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: در سفر روز دوشنبه هیات دولت به استان، 37 طرح با دهها پروژه زیرمجموعه در استان افتتاح یا کلنگ زنی شد که افتتاح راه آهن مراغه - ارومیه، آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم خوی- قطور - رازی، افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره) خوی، فاز توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) و شهید مطهری ارومیه، آغاز بهره برداری از آزمایشگاه رفرانس و دی کلینیک تدبیر این شهر، بهره برداری خانوارهای 200 روستا و یک شهر و آغاز عملیات گازرسانی به 59 روستا، آغاز عملیات اجرایی آزادراه بازرگان - تبریز و افتتاح پروژه های آبیاری تحت فشار، آبخیزداری، بهبود تولیدات گیاهی، صنایع تبدیلی و شیلات، توسعه کارخانه نساجی خوی و نیروگاه سیکل ترکیبی منطقه آزاد ماکو از آن جمله است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.