سرگرد وحید شکرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 تیم پزشک عمومی و 2 تیم پزشک مختصص داخلی برای ارائه خدمات پزشکی به روستای «حاجی علی کند» از توابع بخش مرکزی مهاباد اعزام شده اند تا به روستاییان ساکن در این روستا و دیگر روستاهای اطراف به طور رایگان خدمات پزشکی ارائه دهند.
وی ادامه داد: این تیم ها خدمات مشاوره مامایی و پزشکی، تزریقات و پانسمان، غربالگری اولیه بیماری های مختلف مانند فشارخون و قند خون را برای بیماران انجام داده و در صورت لزوم آنها را به پزشک متخصص ارجاع می دهند.
سرگرد شکرانی با بیان اینکه در این طرح خدمات دارویی رایگان نیز به بیمارانی که نیاز به تجویز دارو دارند ارائه می شود، اظهار داشت: پیش بینی می شود این چهار تیم پزشکی تا پایان امروز به 250 روستایی این مناطق خدمات پزشکی رایگان ارایه کند.
مسوول بسیج جامعه پزشکی مهاباد ادامه داد: یکهزار و 500 نفر در مناطق محروم این شهرستان طی نیمه نخست سال جاری با اعزام پنج تیم، خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند.
به گزارش ایرنا، به مناسبت هفته بسیج 128 برنامه در مهاباد اجرا می شود که مهم ترین آنها شامل اعزام گروه های جهادی، خدماتی و پزشکی به مناطق محروم، افتتاح پل و راه روستایی، اجتماع بزرگ شکوه مقاومت بسیجیان و یادواره شهدا است.
مهاباد دارای 237 هزار نفر جمعیت است که 168 هزار نفر آن در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی ساکن هستند.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.