معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش میاندوآب روز چهارشنبه در این آیین گفت: پیشگیری از بحران آب ضرورت جامعه امروز است زیرا طبق آمارهای جهانی 40 درصد جمعیت جهان از آب شرب سالم محروم هستند و 30 هزار نفر نیز روزانه بر اثر نبود آب آشامیدنی سالم جان خود را از دست می دهند.
مهرداد سلیمان پور با بیان اینکه منابع و سفره آب های زیرزمینی در معرض نابودی است، بیان کرد: قرار گرفتن ایران در اقلیم خشک و نیمه خشک، این وضعیت را تشدید می کند و نیاز است علاوه بر آموزش و پرورش، خانواده ها نیز مقوله مصرف درست آب را به فرزندان خود از کودکی یاد دهند.
وی گفت: نباید به گونه ای رفتار شود که آب به عنوان نیاز اصلی جامعه بی ارزش و یا به صورت ارزان در اختیارمان قرار می گیرد زیرا با این دیدگاه نه تنها به مصرف بهینه آب توجه نمی شود، بلکه موجبات هدر رفت بیشتر این مایه حیات را نیز فراهم می کنیم.
وی اظهار داشت: اگر از سنین کودکی به فرزندان خود رعایت الگوی مصرف، اهمیت صرفه جویی و مصرف بهینه آموزش داده شود، در ذهن آنان ماندگار شده و تاثیرگذاری بیشتری در زندگی آینده آنان خواهد داشت.
وی بیان کرد: اگر در کنار آموزش و پرورش، نهادهای دیگر و یا سازمان های مردم نهاد در مقوله آب ورود پیدا نکنند، فرهنگ سازی مدنظر جهت صرفه جویی و مصرف بهینه از آب حاصل نمی شود.
به گزارش ایرنا، جشنواره فراگیری نخستین واژه آب تا هفته دوم آذرماه در مدارس ابتدایی برگزار می شود و آموزش و فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در بین دانش آموزان کلاس اولی از مهمترین اهداف این جشنواره به شمار می رود.
هم اکنون چهار و 800 دانش آموز در مقطع ابتدایی در میاندوآب در حال تحصیل هستند.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.