مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: دو نوبته بودن مدارس در استان معضلی است که نیازمند رسیدگی است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ابراهیم محمدی در جمع خبرنگاران افزود: 5 هزار مدرسه با 17 هزار کلاس فیزیکی و بیش از 24 هزار کلاس دایر هم اکنون پذیرای 594 هزار دانش آموز استان است و 2 نوبته بودن بر دوش برخی از مدارس سنگینی می کند.

وی اظهار کرد: در مجموع 24 هزار و 800 کلاس دایر در سراسر استان داریم که 11 هزار کلاس نیازمند تخریب و بازسازی و مقام سازی است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: این استان 340 پروژه نیمه تمام در فضای آموزشی دارد که نیازمند توجه ویژه است.

محمدی گفت: بیش از 400 مدرسه کانکسی، 118 مدرسه خشت و گلی و 120 مدرسه استیجاری در استان نیز بیانگر نیاز مبرم آذربایجان غربی به مدرسه و فضای آموزشی جدید است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه میزان فضای استاندارد آموزشی برای هر دانش آموز 5 متر و 18 سانتی مترمربع است، اضافه کرد: هم اکنون سرانه فضای آموزشی در استان از 3 متر و 39 صدم سانتی مترمربع به 4 متر و 5 صدم سانتی مترمربع رسیده و با اتمام سایر پروژه های نیمه تمام این سرانه افزایش می یابد.

وی افزود: آذربایجان غربی در کنار سیستان، هرمزگان و کرمان جزء چهار استان لازم التوجه کشور در شاخصهای فضا و تجهیزات آموزشی، نیروی انسانی و پوشش تحصیلی می باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.