قرنی مصطفی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بانوی ورزشکار در اولین دوره مربیگری بین المللی سطح 2 بانوان در محل کمپ تیم های ملی که به میزبانی تهران در 2 بخش تئوری و عملی زیر نظر 'خسرو ابراهیم' مدرس فدراسیون والیبال برگزار شد، حضور پیدا کرد.
وی ادامه داد: در این دوره مربیگری آخرین و جدیدترین مهارت ها شامل اصول رفتاری و مدیریتی مربیان، تئوری برنامه‌ ریزی تمرین ها، بدنسازی والیبال و آشنایی با تمرین های قدرتی و پلایومتریک ارائه شد.
وی اضافه کرد: تاکتیک‌های پیشرفته دفاعی و هجومی، تاکتیک‌های گرم کردن، آنالیز و چینش حرفه‌ای ترکیب تیم‌ها، مهارت ها و تکنیک‌های پیشرفته پاس، سرویس، آبشار و دفاع، آشنایی با نحوه بازی والیبال حرفه‌ای، والیبال ساحلی (تاریخچه و مهارت های تکنیکی) و آسیب‌ شناسی ورزشی از دیگر بخش های این دوره مربیگری بود.
وی با بیان اینکه این دوره با شرکت 32 نفر از بانوان نقاط مختلف کشور برگزار شد، گفت: داشتن کارت مربیگری بین المللی سطح یک که حداقل 2 سال از تاریخ اخذ آن گذشته باشد، حداقل 2 سال فعالیت در رده های ملی یا باشگاهی، قبولی در course online FIVB و تسلط به زبان انگلیسی از جمله مدارک و شرایط لازم برای شرکت در این دوره بود.
رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد یادآور شد: این بانوی ورزشکار مهابادی هم اکنون نیز به عنوان مربی والیبال امید بانوان کشور عضو کادر فنی تیم ملی است.
به گزارش ایرنا، با توجه به اینکه دوره مربیری سطح سه سالهاست برگزار نشده است مدرک بین المللی سطح 2 والیبال از بالاترین مدارک بین المللی مربیگری این رشته در جهان به شمار می رود و بالاترین مدرک در زمان حاضر محسوب می شود.
سرگل علیزاده متولد 1362 از مهاباد دارای دکترای تربیت بدنی و مدرس دانشگاه آزاد تبریز در رشته مدیریت ورزش است و سابقه سرمربیگری تیم شهرداری تبریز در رقابت های لیگ برتر والیبال بانوان کشور را در کارنامه خود دارد.
شهرستان 237 هزار نفری مهاباد دارای 9 هزار ورزشکار در قالب 43 هیات، 70 باشگاه خصوصی و 20 باشگاه دولتی است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.