فرماندار سلماس گفت : بازگشایی مرز سلماس بزرگترین مطالبه مردم و مسئولین شهرستان از دولت می باشد و از وزیر محترم بعنوان شهروند افتخاری سلماس میخواهیم این موضوع را پیگیری و به کمک دولت محقق نمایند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، مرتضی اصغری در جلسه شورای اداری شهرستان سلماس که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن امفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: دولت دکتر روحانی با توسعه پایدار کلیه نقاط ایران و با پیش گیری روش اعتدال که روش پیامبر اکرم می باشد توانسته است ایران گریزی را در دنیا از بین ببرد و با دیپلماسی قوی کشور های بسیاری را در کنار خود داشته باشد.

اصغری افزود: سلماس بعنوان اولین شهر شطرنجی ایران، دیار مردان و زنان بزرگی چون جعفرسلماس و حسین افندی و تیمور لکستانی و نیمتاج سلماسی است و ظرفیت های بالقوه ای چون منطقه ویژه اقتصادی،کشاورزی و دامداری شهرستان بویژه محصول سیب،زمین های حاصلخیز،سد های زولا و دریک،تولید مجسمه های پلی استر در بیش از 100 کارگاه روستای مافی کندی، شهرک صنعتی شهرستان که برند آن کارخانه های درب سازی با بیش از ٦٥نمایندگی فروش در شهرهای مختلف کشوراست، را داراست.

فرماندار سلماس با عذرخواهی از مردم بخاطر تحمل فشار های اقتصادی ماه های اخیر، خاطرنشان کرد: امروز،با توجه به سیاه نمایی دشمنان و خسارات به بار آمده توسط تحریم ها با همبستگی و استقامت میتوانیم این خسارات را جبران کنیم و مثل همیشه شاهد ایران سربلند باشیم.

وی بیان کرد: سلماس به لحاظ موقعیت جغرافیایی و استراتژیک  خود و قرارگیری در مسیر راه آهن و نیز وجود ٩٠ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه و امنیت بسیار مطلوب و پایدار،  فرصتی بزرگ برای بهره گیری از امتیاز تبادلات مرزی و بهبود اقتصاد منطقه است.

اصغری خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بازگشایی  مرز کوزه رش سلماس بزرگترین مطالبه مردم و مسئولین شهرستان می باشد و از وزیر محترم بعنوان شهروند افتخاری سلماس میخواهیم این موضوع را پیگیری و به کمک دولت محقق نمایند .

فرماندار سلماس با بیان اینکه مردم این شهرستان چشم به تدبیر دولتمردانی چون شما برای حل مشکلات و معضلات سلماس دوخته اند بیان کرد: تکمیل بیمارستان نیمه کاره سلماس امری حیاتی برای سلماس است؛ چراکه 1.7 شاخص تخت کشور و 1.4 شاخص تخت در استان است اما متاسفانه سلماس در این شاخص زیر یک است و نیازمند جدی به اتمام ساخت این بیمارستان در سلماس هستیم .

اصغری گفت: با توجه به وجود ٩٠٠٠هکتار باغ سیب،احداث کارخانه های بسته بندی و سورتینگ از خواسته های این شهرستان است .

وی با اشاره به تدوین یک بسته شامل خواسته ها و مطالبات مردم سلماس با ١٤ نامه به وزرا با امضای مسئولین شهرستان، اظهار کرد: امیدواریم هیئت محترم دولت با مطالعه دقیق این بسته بر خواسته ها و مطالبات به حق مردم سلماس جامه عمل بپوشانند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.