به گزارش ایرنا، معاون ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: این محور بنا بر تاکید رییس جمهوری، یکی از جاده‌های مهم در آذربایجان غربی و از نزدیک‌ترین مسیرهای منتهی به شهرهای شرقی در کشور ترکیه محسوب می‌شود.
محمد کدخدازاده افزود: بهره‌برداری از راه اصلی خوی- قطور- رازی تسهیل کننده ارتباط کریدور ترانزیتی شماره 10 به شاخه اتصالی بسیار مهم منتهی به مرز ترکیه است و با تکمیل این بزرگراه تردد مابین استان‌های شمال غرب کشور با مرز رازی در شهرستان خوی تسهیل می‌شود.
وی اضافه کرد: ‌مرز خوی - رازی - کاپی‌کوی ترکیه از پایانه‌های مهم مرزی ایران با کشور ترکیه و به عنوان سومین مرز رسمی ایران و ترکیه در آذربایجان غربی است که نقش بسزایی در توسعه و رونق تجارت بین 2 کشور ایفا می کند.
وی بیان کرد: اعتبار اختصاص یافته به این طرح ۵۴۸ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و به زودی اقدامات طراحی تونل قطعه اول جاده خوی -رازی به پیمانکار واگذار می شود.
به گزارش ایرنا مرز زمینی و ریلی رازی خوی در تردد مسافر بین ایران و ترکیه و جذب گردشگران خارجی نقش بسزایی دارد و سومین مرز رسمی ایران با ترکیه در آذربایجان غربی است.
گمرک مرزی رازی در فاصله 75 کیلومتری غرب شهر خوی و در مرز ایران با کشور ترکیه قرار دارد.
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی امروز میهمان مردم آذربایجان غربی است.
در این سفر یکروزه، 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریالی افتتاح و 2طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی کلنگ زنی می شود.
نخستین دور سفر استانی دکتر حسن روحانی به آذربایجان غربی در اواسط خردادماه سال 1395 انجام شد و در آن 17 هزار میلیارد ریال طرح به تصویب رسیده بود که نزدیک به 80 درصد آن اجرایی شده است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.