به گزارش ایرنا، مرتضی بانک شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح این پروژه به وسیله ویدئو کنفرانس و با حضور رییس جمهوری، گفت: یکهزار و 240 میلیارد ریال برای احداث فرودگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو هزینه شده ‌و بر اساس دستور رییس جمهوری پروازهای آن از مدت ها پیش آغاز شده است.
مرتضی بانک افزود: احداث فرودگاه ماکو به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های زیرساختی منطقه آزاد ماکو در دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفت و مراحل عملیاتی آن حدود 2 سال به طول انجامید که در نوع خود یک رکورد در سطح کشور محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: این فرودگاه دارای ترمینال مسافری به مساحت 6 هزار و 250 مترمربع، باند پروازی به طول سه هزار و ۲۷۰ متر و قابلیت نشست و برخاست هواپیمای بدنه متوسط از خانواده ایرباس ۳۲۰، پارکینگ هواپیما به مساحت حدود ۲۰ هزار مترمربع و امکان توقف همزمان 2 فروند هواپیمای بدنه متوسط، برج مراقبت پرواز به ارتفاع ۳۳ متر و ساختمان تکنیکال بلاک (محل استقرار واحدهای عملیات هوانوردی) مجهز به سیستم های ارتباطی پیشرفته، تجهیزات کمک ناوبریDVORD / DME، خدمات امداد و نجات فرودگاهی و تجهیزات و ماشین های آتش نشانی است.
بانک تاکید کرد: فعالیت های توسعه این فرودگاه برای تبدیل شدن به یک شهر فرودگاهی و مرکز نقل و انتقال بار و مسافر ادامه دارد و سرمایه گذاری ساخت این فرودگاه بر عهده سازمان منطقه آزاد ماکو بوده است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه هم اکنون منطقه آزاد ماکو به مرحله بلوغ رسیده، گفت: در حال حاضر پنج راهبرد اصلی برای این منطقه در حوزه های کشاورزی، لجستیک، گردشگری، صنعت و تجارت تعریف شده است.
وی اضافه کرد: در مجموع 250 پروژه تا سال 1400 در این منطقه اجرا می شود.
وی بیان کرد: ماکو و بازرگان یکی از بزرگترین مراکز داد و ستد و کسب و کار و تجارت در کشور است و در کنار فعالیت های مبتنی بر صنعت و تجارت، اقدامات ارزشمندی نیز در بخش کشاورزی در ماکو انجام شده است.
بانک افزود: سالن ورزشی چند منظوره بازرگان و اقامتگاه ‌های بوم گردی در ماکو نیز در سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی افتتاح شد.
وی بیان کرد: پنج اقامتگاه بوم گردی تا پایان سال جاری و 30 اقامتگاه تا سال 1400 در روستاهای منطقه آزاد ماکو افتتاح می شود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین با اشاره به توسعه فضاهای اقامتی در منطقه آزاد ماکو گفت: در این منطقه یک هتل 5 ستاره با 300 اتاق تا سال 1402 افتتاح خواهد شد که این هتل در فاز اول تا پایان بهار 98 حدود 20 اتاق و تا پایان سال آینده نیز 80 اتاق را به بهره برداری می رساند.
وی اضافه کرد: به ‌زودی شرکت پتروشیمی پردیس آذربایجان نیز در ماکو با سرمایه ‌گذاری 1.9 میلیارد یورو احداث می شود.
به گزارش ایرنا، طرح ها و پروژه های منطقه آزاد ماکو شامل فرودگاه بین المللی ماکو، سالن چند منظوره ورزشی، نیروگاه سیکل ترکیبی و اقامتگاه بوم گردی منطقه آزاد به صورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری افتتاح شد.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.