به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان عصر دوشنبه در مراسم افتتاح یک باب هتل در ارومیه که به صورت ویدیو کنفرانس و با دستور رییس جمهور انجام شد، افزود: طی یکسال گذشته 15 پروژه گردشگری در استان آذربایجان غربی به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 40 پروژه گردشگری با صرف اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد در سطح کشور ساخته می شود، افزود: با اتمام این طرح ها میزان تخت های کشور با رشد 43 درصدی مواجه می شود.
وی کلنگ زنی مجموعه فرهنگی شمس تبریزی در خوی را یکی دیگر از طرح های کلنگ زنی شده اعلام کرد و افزود: حدود ۲80 میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر رییس جمهوری به خوی برای ساخت مجموعه فرهنگی و هنری شمس تبریزی اختصاص یافت.
مونسان گفت: این طرح فرهنگی، تاریخی در زمینی به وسعت 6 هزار و 200 متر مربع ساخته می شود.
وی ساخت سایت گردشگری پردانان و ترنج پیرانشهر در زمینی به وسعت 20 هزار متر مربع و ساخت 2 واحد بوم گردی را از دیگر برنامه های در دست اجرا عنوان کرد و گفت: هم اکنون 600 واحد بوم گردی در سطح کشور وجود دارد که این تعداد به 2000 واحد افزایش می یابد و این امر می تواند برای 18 هزار نفر ایجاد شغل کند.
به گزارش ایرنا هتل آریای ارومیه در 14 طبقه و 120 تخت با صرف هزینه ای بالغ بر 30 میلیارد ریال تسهیلات بانک کشاورزی مورد بهره برداری قرار گرفت.
رییس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ظهر امروز /دوشنبه/ همزمان با سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی از مسجد مطلب‌خان و بازار تاریخی خوی بازدید کرد.
طرح ها فرهنگی شامل فاز دوم توسعه هتل سه ستاره آریا، ۲ اقامتگاه بوم گردی و حمام تاریخی اتحادیه در شهرهای ارومیه و مهاباد، فاز اول زیر ساخت های ایجادی در منطقه نمونه گردشگردی پردانان و خورج پیرانشهر و نیز کلنگ مجموعه فرهنگی و تاریخی شمس خوی است.
برای اجرای این ۶ طرح 303 هزار و 867 میلیون ریال برآورد شده که در زمینی به مساحت چهار هزار و 985 متر مربع ساخته می شود که با بهره برداری از آنها برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.
7156/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.