به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری که امروز در قالب سفر کاروان تدبیر و امید به آذربایجان غربی و به همراه حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به عنوان نمایندگان رییس جمهوری به شهرستان میاندوآب سفر کرده بودند در آخرین مرحله از سفر خود از پتروشیمی میاندوآب بازدید کردند.
مدیرعامل پتروشیمی میاندوآب در این بازدید با بیان اینکه این طرح اوایل سال آینده راه اندازی می شود، گفت: این طرح با 80 درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون در حال احداث است و مراحل پایانی خود را سپری می کند.
احد مهدوی بیان کرد: این طرح در بخش های مختلف مانند سیویل و ساختمان بیش از 70 درصد و در بخش نصب نیز بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: در حالی که تا پیش از سال 1394 در راستای احداث این کارخانه اقدامی صورت نگرفته بود، فعالیت اجرایی پتروشیمی میاندوآب از سال 1394 آغاز شد و با سرعت ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه واحد اصلی و تجهیزات این طرح آلمانی و بیشتر اروپایی است، اضافه کرد: واحد اصلی به صورت کارخانه از آلمان خریداری شده و این کار سبب شده است تا پروژه پیشرفت کند و عقب ماندگی سال های اخیر نیز جبران شود.
مدیرعامل پتروشیمی میاندوآب ادامه داد: برای انجام این طرح عظیم پتروشیمی، 50 میلیون یورو به صورت ارزی و 210 میلیارد به صورت ریالی در نظر گرفته شده است.
مهدوی با بیان اینکه تولیدات پتروشیمی از مجموعه محصولات پلیمری است، گفت: با توجه به اینکه ظرفیت تولیدات محصولات پلیمری در کشور بیش از نیاز داخلی است، بر این اساس بازار هدف این محصولات، کشورهای خارجی است.
وی ادامه داد: پلی اتیلن سنگین در ساخت انواع لوله پلاستیکی در صنایع کشاورزی، وسایل پلاستیکی در صنایع غذایی، انواع مخازن آب و مواد شیمیایی، ساخت لوازم خانگی و بهداشتی، لوازم ورزشی و انواع نایلون ها کاربرد دارد. 
وی همچنین با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی میاندوآب طوری طراحی شده که هیچ گونه آلایندگی زیست محیطی نخواهد داشت، گفت: نحوه تولیدات محصولات پلیمری به گونه ای است که ماده خروجی و زایدی ندارد.
مهدوی یادآور شد: محل تامین آب پتروشیمی از منابع آب منطقه ای است که البته پس از مصرف، دوباره تصفیه می شود و برای استفاده به چرخه مصارف کشاورزی و صنعتی برمی گردد.
به گزارش ایرنا، طرح پتروشیمی میاندوآب همراه با پتروشیمی مهاباد در سال 1383 به عنوان یکی از طرح های ملی دولت در منطقه کلنگ زنی شد و در همان سال نیز زمین مورد نیاز برای اجرای طرح تامین و دیوار کشی شد ولی راکد ماند.
مجتمع پتروشیمی میاندوآب معروف به واحد پلی اتیلن سنگین با ظرفیت تولید 175 هزار تن با سرمایه پنج هزار میلیارد ریال در مسیر جاده میاندوآب - سرچم در حال ساخت است. 
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9871/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.