با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داروخانه رباتیک ارومیه که اولین داروخانه رباتیک کشور است افتتاح شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی زیربنا پروژه فوق تخصصی و دی کلینیک تدبیر و داروخانه رباتیک ۲۶۰۰۰مترمربع است که کار ساخت آن در سال ۱۳۹۳ شروع شده و امروز به دست وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی مورد بهره برداری قرار گرفت.

برای راه اندازی نخستین داروخانه روباتیک کشور در آذربایجان غربی، مجتمع درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی ارومیه در نظر گرفته شده و برای آن ۱۲ میلیارد ریال اعتبار توسط سرمایه گذار فنلاندی هزینه شده است.

همچنین با حضور قاضی زاده هاشمی دی کلینیک تخصصی تدبیر با پنج اتاق عمل و ۳۰ تخت بستری به همراه پاراکلینیک‌های مربوطه افتتاح شد.

عملیات ساختمانی این پروژه به اتمام رسیده و در فاز افتتاح بعدی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در ۱۰ طبقه که در هر طبقه هفت واحد و در هر واحد سه مطب است راه‌اندازی و افتتاح خواهد شد.

کلیه کلینیک‌های ویژه دانشگاه و کلینیک‌های  اقماری‌ به این ساختمان نقل مکان خواهند کرد و سیستم ارجاع سطح سه در دانشگاه علوم پزشکی به اجرا درخواهد آمد.

امکانات دی کلینیک شامل ۵ اتاق عمل، ۹ تخت ریکاوری است که فضاهای مربوطه بخش بستری نیز شامل ۳۰ تخت بستری، آزمایشگاه، رادیولوژی دیجیتال و داروخانه رباتیک است.

کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در ۹ طبقه، دندانپزشکی(عمومی و تخصصی) دردو طبقه، یک طبقه واحد اقامتی نیز شامل ۷ سوئیت سه خوابه است

این پروژه با ۲۶۰۰۰ متر مربع زیر بنا که احداث آن از  سال ۱۳۹۳ آغاز و برای اجرای آن ۸۰۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.