به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان میاندوآب در آیین بهره برداری از این طرح گفت: این طرح با 300 متر مکعب ظرفیت، ایجاد شبکه فاضلاب به طول هشت کیلومتر و با 11 میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات ملی و داخلی، احداث شده است.
ناصر امیری افزود: فاضلاب شهرک صنعتی میاندوآب پس از تصفیه در این تصفیه خانه، در آبیاری فضای سبز این شهرک صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و بخشی نیز به دریاچه ارومیه انتقال می یابد.
وی اضافه کرد: شهرک صنعتی شهید باکری شهرستان میاندوآب در سال 1372 در زمینی به مساحت 121 هکتار از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان آذربایجان غربی ایجاد شده و احداث تصفیه خانه در این شهرک، نقش مهمی در جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی دارد.
به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی شهید باکری با 162 قرارداد منعقده، 83 واحد فعال، 33 واحد غیرفعال بعد از بهره برداری، 35 واحد در حال ساخت و 11 واحد زمین در حال ساخت با اشتغالزایی مستقیم برای یک هزار نفر با زیر ساخت های گاز، برق و تلفن فعالیت می کند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده هیات دولت در سفر رئیس جمهوری به استان آذربایجان غربی، به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی به میاندوآب سفر کرده است.
در این سفر یک روزه، 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی - درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن، نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریال افتتاح و دو طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی کلنگ زنی می شود.
شهرستان میاندوآب آذربایجان‌غربی، پل ارتباطی این استان با آذربایجان‌شرقی و کردستان است و از نظر کشاورزی و دامپروری، پس از ارومیه، رتبه‌ دوم در استان را دارد و از نظر صنعت نیز پس از شهرهای ارومیه و خوی، در جایگاه سوم استان آذربایجان‌غربی قرار گرفته است.
9871/6185/2007/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.