به گزارش ایرنا، مرتضی بانک روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شوط آذربایجان غربی افزود: دولت قدردان مردمان نجیب شهرستان های مرزی و مرزداران غیور و بی ادعای کشور است.
وی اظهار داشت: ارائه خدمات ترانزیتی می تواند اشتغالزایی و درآمد بالایی برای مردم بویژه مرزنشینان داشته باشد.
این مسئول خاطرنشان کرد: اقدامات و خدمات دولت تدبیر و امید به گفته مسئولان محلی در این استان ارزشمند بوده اگرچه برای رضایت کامل مردم ضروری است همچنان خدمات فعالیت ها به صورت مستمر ادامه یابد.
وی ادامه داد: آمریکا فکر می کند با تحریم های علیه ایران، مردم را که ضامن وحدت و پشتیبان و حامی نظام هستند تنبیه می کند، ولی سخت در اشتباه است.
بانک گفت: این حرکت توسعه ای در کشور به پشتوانه مردم و حمایت و مشارکت آنها قابل توقف نیست و ضروری است مشارکت مردم در همه صحنه های اقتصادی و سرمایه گذاری افزایش یابد.
وی ادامه داد: اعتبار گرفتن از بودجه عمومی خوب است اما ظرفیت سازی نمی کند، باید از روش سنتی تامین منابع از طریق فروش نفت فاصله گرفته و برای جذب سرمایه ها به دنبال راهکار مناسب باشیم و به توسعه درون زا و برنامه ریزی در این راستا بیاندیشیم.
وی تاکید کرد: افزایش تولید و ثروت زایی باید با مشارکت خود مردم باشد تا توسعه پایدار در کشور ایجاد شود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بخش دیگری با اشاره به اینکه ایجاد زنجیره های توسعه صنایع کشاورزی یکی از ضروریاتی است که در این شهرستان به آن کمتر توجه شده، گفت: موقعیت ویژه منطقه آزاد ماکو می تواند در پیشرفت کشاورزی تاثیرگذار باشد و تمام برنامه ها برای استقرار صنایع بر مبنای حفاظت از محیط زیست پیاده سازی و اجرا می شود.
بانک ادامه داد: توسعه گردشگری محور دوم فعالیت های منطقه آزاد ماکو است که باید به آن توجه ویژه داشت.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی و هیات دولت امروز دوشنبه میهمان مردم آذربایجان غربی هستند؛ در این سفر یکروزه 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن و نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریالی افتتاح و عملیات اجرایی 2 طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی آغاز می شود.
شهرستان شوط با 48 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.