به گزارش خبرنگار ایرنا، جمشید انصاری روز دوشنبه در جلسه شورای اداری سردشت افزود: کار توسعه ای زمان بر است و در بلند مدت محقق می شود و به همین خاطر باید مطالبات به طور پیوسته مطرح شود.
وی گفت: دولت باید در سه مورد توجه ویژه تری به سردشت داشته باشد که شامل بهبود راه های ارتباطی، گازرسانی به روستاها و توسعە امکانات درمانی شهرستان است.
وی اظهار داشت: در بخش توسعه ای، مبادلات مرزی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و بر این باوریم توسعە مبادلات مرزی در بهبود وضعیت مردمی موثر است.
انصاری اضافه کرد: در آذربایجان غربی مناطق تکاب، چالدران و سردشت نسبت بە مرکز استان کم برخوردارند و باید راهکارهای مناسبی برای این موضوع پیدا شود که البته این محرومیت به خاطر نظام توسعه کشور و نظام مرکز - پیرامون است.
انصاری گفت: درخواست های مردم شهرستان سردشت در خصوص مشکلات و کمبودهای موجود در بخش های مختلف به مسوولان کشوری و استانی منتقل می شوند.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی در مورد وضعیت کشور نیز افزود: دولت وارد شرایط سخت تحریم و منابع مالی و بودجە نیز محدود شده است؛ در این شرایط باید بە دنبال روش های جدیدی برویم که در این راستا نخبگان هر منطقە می توانند راهکارهایی را پیشنهاد دهند تا هر منطقە با منابع و امکانات موجود، کار توسعەای و بیشتری را انجام دهند.
فرماندار سردشت نیز در این جلسه گفت: ۲۳ درصد از جمعیت 120 هزار نفری این شهرستان بیکار هستند و مرگ میر جوانان در این شهرستان با منشا تصادفات از میانگین کشور بیشتر است.
نژاد جهانی اظهار داشت: سردشت از نظر میانگین سرانە ورزشی در استان در جایگاه آخر قرار دارد و بیش از ۸۰ درصد از فضای آموزشی این شهرستان نیز غیراستاندارد است.
وی اضافه کرد: این شهرستان دارای ٥٤۲ کیلومتر راه روستایی بوده و با توجه به اینکه محور توسعە سردشت گردشگری تعیین شده است، تحقق این امر نیازمند حمایت های مادی و راهبردی است.
جهانی با اشاره به اینکه اولین گازرسانی به روستاهای سردشت در دولت تدبیر و امید انجام گرفت، افزود: هم اکنون گازرسانی به ۲۵ روستا انجام شده و تا پایان سال نیز به ۴۰ روستا خواهد رسید.
وی یادآوری کرد: طول شبکه گاز در شهرستان سردشت هم اکنون ۲۸۰ کیلومتر است که ۱۵۳ کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید اجرا شده است.
حضور در جلسه شورای اداری، بازدید از مرز رسمی کیله و سد و نیروگاه آبی سردشت از جمله برنامه های انصاری در شهرستان سردشت است.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید امروز میهمان مردم آذربایجان غربی هستند.
در این سفر یکروزه، 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریالی افتتاح و 2 طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی کلنگ زنی می شود.
شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در سال 1366 توسط رژیم بعث عراق مورد حمله بمباران شیمیایی قرار گرفت.
7562/ 3020/6185/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.