به گزارش خبرنگار ایرنا، جمشید انصاری روز دوشنبه در جریان بازدید از پروژه های عمرانی سردشت از سد خاکی و نیروگاه 150 مگاواتی آن بازدید و از نزدیک در جریان مراحل تکمیل این پروژه قرار گرفت.
معاون رییس جمهوری در این برنامه از تاج سد و تونل های حفاری شده نیروگاه آبی این سد دیدن و بر اجرای سریع این طرح و ورود برق آن به شبکه سراسری تاکید کرد.
مدیر اجرایی سد و نیروگاه آبی سردشت نیز در حاشیه این بازدید گفت: برای راه اندازی این پروژه تاکنون 11 هزار میلیارد ریال هزینه شده است و طرح در مجموع از 95 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
حامد دهقانی افزود: عملیات احداث سد به پایان رسیده، سد هم اکنون در حال آبگیری است و فاز نخست نیروگاه آن نیز اردیبهشت امسال به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: از آب ذخیره شده در پشت این سد، آب شرب شهرهای سردشت و ربط تامین می شود و بخشی نیز برای آبیاری اراضی پایین دست اختصاص پیدا می کند.
شرکت در جلسه شورای اداری و بازدید از مرز رسمی کیله سردشت از دیگر برنامه های انصاری در شهرستان سردشت است.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید امروز میهمان مردم آذربایجان غربی هستند.
در این سفر یکروزه، 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریالی افتتاح و 2 طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی کلنگ زنی می شود.
سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
3020/6185/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.