به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالکریم حسین زاده روز دوشنبه در جلسه شورای اداری اشنویه که با حضور سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری برگزار شد، یکی دیگر از موانع توسعه یافتگی استان هایی مانند آذربایجان غربی را مربوط به بحث فرهنگی دانست و افزود: این استان با وجود تنوع قومی و مذهبی و مرزی بودن، در رتبه های پایین توسعه قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه بیشتر این عوامل به اشتباهات خود مسوولان بازمی گرد، اظهار داشت: این عوامل باعث شده شرایطی در این استان ایجاد شود که سرمایه گذاران احساس امنیت نکرده و از سرمایه گذاری اجتناب کنند.
نماینده اشنویه و نقده در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: تا زمانی که مولفه های فرهنگی جدی گرفته نشوند، توسعه به معنای واقعی خود رخ نخواهد داد و این مهم نیازمند توجه بیشتر دولت به استان های کمتر توسعه یافته و دارای تنوع قومیتی و مذهبی است.
حسین زاده تاکید کرد: در شرایط فعلی و در این برهه از زمان، حس تعلق به کشور و ایرانیت، مشارکت مدیریتی همه اقوام و مذاهب و آمایش سرزمینی مهمترین راهکارها برای ایجاد توسعه متوازن در کشور است.
وی گفت: نیاز است با برنامه ریزی دقیق و طرح های جدید برای ایجاد توسعه متوازن و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در استان های کمتر توسعه یافته گام برداشت.
به گزارش ایرنا، وزیر دادگستری و هیات همراه در چارچوب سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به آذربایجان غربی و به عنوان نماینده دولت به شهرستان مرزی اشنویه سفر کرده است.
حجت الاسلام حسن روحانی امروز / دوشنبه میهمان مردم آذربایجان غربی است.
در این سفر یکروزه، 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریالی افتتاح و 2 طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی کلنگ زنی می شود.
7355/6185/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.