به گزارش ایرنا حسن رسولی صدقیانی روز یکشنبه در مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی با بیان اینکه دانشگاه جامع با نظام های آموزشی دیگر تفاوت عمده ای دارد، افزود: سرنوشت دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی مشخص است و آنان پس از فارغ التحصیلی منتظر شغل نمی مانند بلکه با تکیه بر مهارت های یاد گرفته خود صاحب حرفه و شغل می شوند.
وی با بیان اینکه کمتر از 40 درصد دروس دانشگاه جامع نظری است، گفت: در برخی از رشته ها 75 درصد واحدهای درسی به صورت عملی تدریس می شود.
صدقیانی با بیان اینکه دانشگاه جامع به عنوان برند اشتغال در جامعه مطرح است، گفت: این دانشگاه نقش موثری در ایجاد اشتغال و تولید دارد.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی افزود: آمارها نشان می دهد که اشتغال در صنعت 22 درصد، مدیریت 39 درصد، کشاورزی 25 درصد و حوزه فرهنگ و هنر هفت درصد است و دانشگاه جامع در این میان می تواند در اشتغال زایی و پرکردن خلاء های موجود نقش موثری ایفا کند.
صدقیانی هدف از برپایی چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی را وضعیت موجود جامعه عنوان کرد و افزود: برگزاری چنین نمایشگاه هایی فرصت های شغلی مناسبی ایجاد می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: وقتی قراردادهای ترکمانچای و گلستان بسته شد و ایران از روس شکست خورد، پژوهشگران به بررسی دلایل این شکست پرداختند و نخستین علت این شکست را نبودن بنیه های اقتصادی، نظامی و صنعتی دانستند.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری افزود: آنچه پس از این شکست باید انجام می گرفت، اعزام دانشجو به غرب و یادگیری علم و فن آوری مورد نیاز بود و دانشجویان باید به کشورهایی چون انگلیس، فرانسه و آمریکا می رفتند و آموزش های لازم را برای بر طرف کردن خلاءهای موجود می آموختند.
وی ادامه داد: دانشجویان در آن دوران وقتی به اروپا رفتند، نبود نظم و قانون، صنعت و کشاورزی، آزادی، و حقوق شهروندی را در ایران دوران طاغوتی احساس کردند ولی آیا دانشگاه های ما امروز توانسته اند این خلاء ها را جبران کنند و فرآیند رشد را توسعه دهند؟
حجت الاسلام والمسلمین خدایاری بیان کرد: چه کسی در غرب موتور رشد را راه اندازی کرده و غرب را صنعتی، دارای دانشگاه، نظام سلامت و اقتصاد مولد کرد؟
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: نخستین عامل، دگرگونی انقلابی و بها دادن به خود انسان است بنابراین نگاه ویژه به انسان توانست غرب را در مسیر توسعه قرار دهد.
وی با طرح این سوال که «دانشگاه های ما چه اندازه با استاداردهای جهانی مطابقت دارد؟»، ادامه داد: اگر 81 میلیون ایرانی اراده کنند، بدون تردید می توانند کشور را در مسیر توسعه قرار دهند.
به گزارش ایرنا، چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با مشارکت هفت مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر و در قالب 16 غرفه با شرکت کارآفرینان استان از 19 تا 23 آبان ماه جاری به مدت پنج روز برگزار شد.
این نمایشگاه با هدف پرورش دانشجویان با شیوه مهارتی، ایجاد قابلیت های ذهنی ریسک پذیری، کنجکاوی، روحیه تعامل و ایده پردازی خلاقانه برپا شد.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.