جلیل جباری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک باب هتل سه ستاره در ارومیه، 2 واحد اقامتگاه بوم گردی در ارومیه و مهاباد، حمام تاریخی اتحادیه ارومیه، فاز اول زیرساخت های ایجادی در منطقه نمونه گردشگری پردانان و روستای هدف گردشگری خورنج پیرانشهر در این سفر به بهره برداری می رسند.
وی بیان کرد: افتتاح اقامتگاه بوم گردی در ارومیه و مهاباد باعث می شود گردشگران در مدت اقامتشان در این محل بتوانند از غذاهای خوش طعم و اسب سواری و هیجان زندگی در سیاه چادرهای سنتی لذت ببرند.
جباری افزود: اقامتگاه بوم گردی ارومیه با سرمایه گذاری چهار هزار و 800 میلیون ریال و در 200 مترمربع آماده بهره برداری است.
وی درباره اقامتگاه بوم گردی مهاباد نیز گفت: یکهزار و 500 میلیون ریال هزینه برای این اقامتگاه صرف شده و دارای 274 متر مربع زیربناست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از آماده شدن شدن فاز اول منطقه نمونه گردشگری پردانان پیرانشهر برای بهره برداری طی هفته جاری خبر داد و گفت: اجرای فاز اول این طرح با هزینه 10 میلیارد ریال آماده سازی شده و محدوده توسعه گردشگری در حدود 36 هکتار با مالکیت اداره کل منابع طبیعی و اداره کل حفاظت محیط زیست تعیین شده است.
جباری با اشاره به اثرات ویژه راه اندازی منطقه نمونه گردشگری پردانان در اقتصاد این منطقه افزود: با افتتاح این منطقه 20 نفر به صورت مستقیم و 80 نفر به صورت غیرمستقیم صاحب شغل می شوند.
وی درباره حمام تاریخی اتحادیه در ارومیه نیز گفت: هفت هزار میلیون ریال برای مرمت این بنا هزینه شده و دارای 900 متر مربع زیربناست.
جباری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت بارگاه شمس تبریزی همزمان با سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی کلنگ زنی می شود، افزود: این طرح ارزشمند فرهنگی و تاریخی با اعتبار 150 میلیارد ریال در فضایی به مساحت ۲ هزار متر مربع زیربنا و هفت هزار مترمربع محوطه سازی اجرا می شود.
جباری با بیان اینکه در صورت تخصیص به موقع اعتبارات در مدت سه سال کار ساخت بارگاه شمس به اتمام می رسد، گفت: سازمان میراث فرهنگی کشور و استان اهتمام ویژه ای برای ساخت این مجموعه دارند.
به گزارش ایرنا هم اکنون 49 روستای هدف گردشگری و 57 منطقه گردشگری در استان شناسایی شده و تفرجگاه پردانان با جنگل های سرسبز در 22 کیلومتری جنوب پیرانشهر واقع شده است.
جاری بودن رودخانه دایمی و خروشان پردانان که یکی از سرچشمه های اصلی رود زاب کوچک است و مناظر بی نظیر آبشار خروشان و پر آب خرپاپ بر زیبایی آن دوچندان افزوده است.
آرامگاه شمس تبریزی از مکان‌های گردشگری خوی در استان آذربایجان غربی و محل مدفن شمس تبریزی می‌باشد که همه ساله علاقه‌مندان شمس تبریزی از خوی و دیگر شهرهای ایران و حتی کشورهای همسایه در مراسمی بزرگداشت این عارف را گرامی می‌دارند.
مناره شمس تبریزی مناره‌ای مربوط به سده ۶ هجری قمری است که در سال ۱۳۵۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است؛ این مناره در صحن آرامگاه شمس تبریزی از عارفان پرآوازه ایرانی بوده و بنای آن در محله امامزاده سید بهلول در شمال غربی شهر خوی واقع شده‌است.
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.