عبدالله چمن گلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ساخت این طرح ها 145 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: بهره برداری از ورزشگاه های 15 هزار نفری ارومیه، پنج هزار نفری مهاباد و سلماس و آکادمی والیبال 'یدالله کارگرپیشه' ارومیه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از مهمترین طرح های ورزشی استان است.
وی با اشاره به اینکه 30 طرح ورزشی ملی و استانی در مراحل مختلف ساخت قرار دارد، ادامه داد: در مجموع برای اجرای این طرح ها یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با بهره برداری از آنها سرانه فضای ورزشی استان به 70 سانتی متر می رسد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 641 مکان ورزشی و 596 باشگاه ورزشی در آذربایجان غربی فعالیت دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: افزایش سرانه ورزشی یکی از مهمترین دغدغه های استان است که برای جبران این ضعف باید طرح های عمرانی در دست اجرا و طرح های نیمه تمام بخش ورزشی هر چه سریع تر به بهره برداری برسد.
وی تعداد ورزشکاران بیمه شده در سال 96 را 97 هزار و 252 نفر اعلام کرد و گفت: تا پایان نیمه نخست سال جاری، 65 هزار و 937 نفر ورزشکار ساماندهی شده که پیش بینی می شود این تعداد تا پایان امسال به 2 برابر برسد.
چمن گلی با بیان اینکه در سال گذشته 2 هزار و 850 مدال بین المللی، جهانی، آسیایی، کشوری و باشگاهی توسط ورزشکاران استان کسب شد، گفت: در 6 ماه امسال نیز یک هزار و 890 مدال به دست آمده است.
وی مجموع دعوت شدگان و عضویت تیم ملی را 100 ورزشکار، برگزاری دوره های مربیگری و داوری را 53 دوره، میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی را 49 مسابقه، تیم های حاضر در لیگ کشوری را 28 تیم، اعزام به مسابقات کشوری و باشگاهی را 295 مورد و تعداد رتبه های تیمی کشوری و منطقه ای را 80 مقام در 6 ماه نخست امسال اعلام کرد.
چمن گلی مجموع دعوت شدگان و عضویت تیم ملی را 182 ورزشکار، برگزاری دوره های مربیگری و داوری را 117 دوره، میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی را 108 مسابقه، تیم های حاضر در لیگ کشوری را 65 تیم، اعزام به مسابقات کشوری و باشگاهی را 532 مورد و تعداد رتبه های تیمی کشوری و منطقه ای را 121 مقام در سال 96 برشمرد.
وی با اشاره به اینکه 50 هیات ورزشی استانی، 632 هیات شهرستانی و 393 مکان ورزشی در این استان وجود دارد، گفت: این تعداد مکان ورزشی 126 سالن در روستاها و 267 مکان ورزشی در مناطق شهری قرار دارد.
به گزارش ایرنا ورزشگاه 15 هزار نفری شهید باکری به عنوان یکی از شاخص ترین طرح های عمرانی ورزشی استان آذربایجان غربی است.
عملیات ساخت این ورزشگاه از سال 1383 در زمینی به مساحت 19 هزار متر مربع آغاز شده است و قرار بود با استفاده از اعتبارات طرح های مهر ماندگار دولت مورد بهره برداری قرار گیرد.
شهریور ماه امسال در دیدار استاندارآذربایجان غربی با وزیر ورزش و جوانان و بر اساس مذاکرات انجام گرفته 50 میلیارد از اعتبارات استانی و 150 میلیارد ریال از سوی وزارت ورزش و جوانان برای پایان دادن برای ساخت این ورزشگاه اختصاص داده شده است.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.