رسول انتظار مهدی روز دوشنبه در آیین عقد تفاهم نامه همکاری های مشترک آموزش و پرورش با دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: از این تعداد 125 مدرسه مروج کامل سلامت است.
وی اضافه کرد: 220 هزار نفر از دانش آموزان استان خدمات مستقیم بهداشتی اعم از معاینه های بدو ورود، غربالگری، خدمات سلامت دهان و دندان، آموزش بهداشت دوران بلوغ و کنترل چاقی را دریافت می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این زمینه بیان کرد: این استان نیازمند ارتقای شاخص های سلامت در حوزه دانش آموزی است و در این زمینه از هر طرحی حمایت می شود.
ابراهیم محمدی بیان کرد: این استان با بیش از 594 هزار دانش آموز و پنج هزار و 40 مدرسه، 114 مدرسه شبانه روزی با 15 هزار دانش آموز همواره در راستای حفظ سلامت دانش آموزان و نشاط آنان گام برداشته است.
وی با بیان اینکه در گذشته عدالت آموزشی با مدرسه سازی و افزایش پوشش تحصیلی تعریف می شد، ادامه داد: امروز با مدرسه سازی و افزایش پوشش تحصیلی نمی توان به عدالت آموزشی دست یافت.
محمدی گفت: پیش زمینه های دیگری برای تحقق عدالت آموزشی وجود دارد که می تواند این امر را محقق کند.
مدیر کل آموزش و پرورش بیان کرد: پیشرفت و دستیابی به عدالت آموزشی امروز وابسته به پیشرفت در سایر شاخص های توسعه از جمله بهداشت است که در پی دستیابی به بهداشت می توان انتظار داشت آموزش و سایر ابعاد و نیازها نیز به تدریج مهیا شوند.
وی با بیان اینکه آموزش امروز هدف نیست و ابزاری برای رسیدن به هدف است، گفت: هم اکنون پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی استان 98 درصد است و تعلیم و تربیت همراه با آموزش های دیگر در این مقطع به بهترین وجه اجرا می شود.
محمدی با بیان اینکه توجه به پیشگیری در سلامت دانش آموزان بسیار مهم است، بیان کرد: توجه به ابعاد مختلف تربیت و تحقق آن نیازمند همکاری همه مردم و دستگاه هاست.
وی اضافه کرد: در این راستا یکی از شاخص های تاثیر گذار سرانه فضای آموزشی است و این کمبود تاثیر مهمی در سلامت، بهداشت و تربیت دانش آموزان دارد.
وی بیان کرد: توجه به ارتقای شاخص های سلامت دانش آموزان یکی از مهمترین اهدافی است که در سند تحول بنیادین دنبال می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار داشت: آموزش و پرورش آماده است هر طرحی که بتواند در ارتقای سلامت روحی روانی و جسمی دانش آموزان تاثیر داشته باشد، را اجرا کند.
در این آیین تفاهم نامه همکاری مشترک بین 2 نهاد آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی در راستای ارتقای سلامت جسمی، روحی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اعتیاد، رفتارهای مخاطره آمیز و بهداشت دهان و دندان منعقد شد.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.