محمدهادی سعادتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: واقفان این شهرستان امسال 14 مورد زمین در مجموع به مساحت چهار هزار و 500 مترمربع را به نیت ساخت مسجد و خانه عالم روستایی وقف کردند.
وی ادامه داد: با ثبت این موارد، موقوفه های این شهرستان به 496 مورد افزایش یافت که از این تعداد 271 مورد وقف مسجد و 225 وقف درآمد برای مساجد و خادم آنهاست.
وی با بیان اینکه از مجموع موقوفه های این شهرستان، 178 مورد سندار شده است، اضافه کرد: در سال جاری از محل عواید موقوفه های این شهرستان 114 مورد حقوق خادمان مساجد و موذنان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه 98 درصد موقوفه های بوکان وقف مساجد است، گفت: امسال سند مالکیت برای هفت موقوفه جدید صادر شده است و 69 هزار برگ اوراق موقوفه ها و رقبه ها، اسکن، بارگذاری و ویرایش شده است.
سعادتی با اشاره به اینکه موقوفات باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد، بیان کرد: نیات واقفان را باید به سمت نیازهای ضروری جامعه از جمله حوزه بهداشت و درمان و معالجه بیماران خاص و صعب العلاج و درمانگاه سوق داد تا نیازمندان نیز بتوانند در این زمینه خدمات دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، وقف، هدیه ای ماندگار است که برای خدمت عمومی یا نگه داشتن اصل هر چیزی و جاری بودن سود ناشی از آن در مسیر خیر، نیکی و رضای خدا به کار می رود.
مقوله اخلاق مدارانه وقف با ریشه کن کردن فقر و محرومیت، جامعه را به طرف پیشرفت و تعالی هدایت می کند و جایگاه ارزشمندی را نزد پروردگار برای انسان رقم می زند؛ مال و زمین وقف شده، موقوفه و شخصی که مالی یا چیزی را وقف می کند، واقف نام می گیرد.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.