خالد احمد نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع این تعداد کودکان غربالگری شده، پنج نوزاد با مشکل شنوایی شناسایی و برای مداوا به مراکز درمانی تخصصی معرفی شدند.
وی با بیان اینکه برای سه نفر از این نوزادان سمعک واگذار شد و 2 نفر دیگر نیز جهت جراحی به متخصص گوش و حلق و بینی معرفی شدند، اظهار داشت: 98 درصد کودکان متولد شده بوکان تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی نوزادان قرار دارند.
احمدنژاد گفت: کارشناسان شنوایی سنجی موارد مشکوک به شنوایی را در طی یک دوره یک ماهه مورد بازبینی قرار می دهند و در صورتی که درمان نشوند، به مراکز درمانی تخصصی تر معرفی می شوند.
رییس اداره بهزیستی بوکان اضافه کرد: اختلال های شنوایی شایع در نوزادان به صورت مادرزادی و ژنتیکی وجود دارد و این اختلال ها تنها در سنین طلایی و قبل از 2 سالگی قابل تشخیص و درمان است.
وی بیان کرد: طرح غربالگری کودکان سه تا 6 ساله را به صورت پایلوت از سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش در سطح مهد کودک های این شهرستان آغاز کرده و تلاش می کنیم در سال جاری شاهد غربالگری تمام کودکان این رده سنی باشیم.
به گزارش ایرنا طرح غربالگری که از سال 1394 در بوکان آغاز شد؛ نوزادان پس از تولد در بیمارستان این شهرستان شنوایی سنجی شده و در صورت وجود اختلال به مراکز تخصصی معرفی می شوند و برای آنان تا سه مرحله پیگیری درمان صورت می گیرد.
بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.