به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان، افزود: برای نظارت بیشتر بر این موضوع در هر جلسه شورا باید گزارش اقدام های دستگاه ها در اجرای مصوبه ها ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه امروز قاچاق مواد مخدر و اعتیاد از معضلات جدی به شمار می رود؛ ادامه داد: بحث اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در این خصوص می تواند بسیار موثر باشد و باید جزو اولویت ها قرار گیرد.
استاندار آذربایجان غربی از ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز خواست تا با توجه به شرایط خاص این استان توجه بیشتری به ویژه در بحث تخصیص اعتبارات داشته باشد تا کمبودها رفع شود.
شهریاری افزود: عوامل نظامی، انتظامی و امنیتی در این استان با تمام توان و با جدیت کافی در عرصه مبارزه با مواد مخدر تلاش می کنند و اخیرا نیز اقدامات بسیار خوبی در این خصوص انجام شده است.
وی بر لزوم تعیین تکلیف مرکز ترک اعتیاد زارعان خوی نیز تاکید کرد و افزود: اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مکلف به تکمیل این مرکز است و انتظار داریم هر چه زودتر به تعهد خود عمل نماید.
وی اضافه کرد: در راستای بررسی میدانی مسائل و مشکلات به زودی به همراه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بازدیدی از مراکز ماده 15 و 16 استان انجام می شود.
فرمانده انتظامی و دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در هفت ماهه امسال نیروهای انتظامی و امنیتی توانسته اند 10 تُن و 424 کیلوگرم انواع مواد مخدر را در این استان کشف و ضبط کنند که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 95 درصد افزایش یافته است.
سردار سرتیپ دوم پاسدار ناصر اصلانی افزود: در این مدت تعداد 2 هزار و 727 نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد که این میزان دستگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در این مدت تعداد 56 شبکه توزیع مواد مخدر شناسایی و منهدم شده و 15 هزار و 141 نفر دستگیر شده است.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این استان تعداد 149 مرکز درمانی و ترک اعتیاد فعال بوده و از این تعداد 49 مرکز دولتی و بقیه خصوصی است، گفت: 42 هزار و 886 نفر معتاد در مراکز درمانی و ترک اعتیاد در چرخه درمان و تحت پوشش قرار دارند.
به گزارش ایرنا طبق بررسی های میدانی مصرف مواد مخدر بین سال های 1390 تا 1395 در آذربایجان غربی، میزان شیوع اعتیاد استان از 3.39 درصد و رتبه چهارمی کشور به 2.5 درصد و رتبه 22 کشوری رسیده که نشانه موفقیت در طرح های آگاه سازی مردمی است.
6009/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.