اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه ابتدا شهرستان های جنوبی آذربایجان غربی را تحت پوشش داده و به تدریج فعالیت خود را در تمامی مناطق استان گسترش می دهد.
وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه که به صورت بارش باران، وزش باد و بارش برف در ارتفاعات خواهد بود، تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت.
رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به میزان بارش ها در سال آبی جاری نیز گفت: امسال در مجموع 44 میلی متر بارندگی در مهاباد ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته 29 میلیمتر افزایش یافته است.
محمدپور افزود: در 24 ساعت گذشته شاهین دژ با حداکثر دمای 15 درجه سانتی گراد گرم ترین و اشنویه با دمای یک درجه سانتی گراد بالای صفر سردترین شهر جنوب آذربایجان غربی بود.
وی اضافه کرد: در این مدت دمای هوای مهاباد بین پنج و 15 درجه سانتی گراد در نوسان بود.
به گزارش ایرنا، طی سال آبی گذشته (1397- 1396) در مجموع 471 میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شد که این مقدار در مقایسه با 324 میلی متر سال قبل، 45 درصد و در مقایسه با 410 میلی متر میانگین بلند مدت 15 درصد افزایش نشان می دهد.
شهرستان مهاباد که در یک منطقه کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و علاوه ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.
3020/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.