احمد بهرامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مایه کوبی جمعیت دامی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: 660 هزار نوبت راس دام سبک و 20 هزار نوبت راس دام سنگین امسال تحت پوشش خدمات واکسیناسیون قرار گرفته و مایه کوبی شده اند.
بهرامی ادامه داد: پیش بینی می شود تا پایان فاز دوم واکسیناسیون دام های سنگین در آبانماه امسال، بیش از 6 هزار رأس گاو و گوساله نیز علیه بیماری تب برفکی در شهرستان تکاب مایه کوبی شود.
رییس شبکه دامپزشکی تکاب اضافه کرد: این اداره با استفاده از توان بخش خصوصی و حضور به موقع و اطلاع رسانی گستره در سطح روستاهای تابعه شهرستان، برنامه های مبارزه با بیماری های دامی را از طریق انجام عملیات پایش، مراقبت و واکسیناسیون در سطح جمعیت دامی شهرستان انجام داده است.
بهرامی با بیان اینکه واکسیناسیون به موقع ضامن سلامتی دام ها و حافظ سرمایه دامداران است افزود: با توجه به آغاز فاز دوم واکسیناسیون دام های سنگین علیه بیماری پرمخاطره تب برفکی از نیمه مهر به دامداران توصیه می شود در سریع ترین زمان ممکن دام های خود را در مقابل این بیماری واکسینه کرده و با اکیپ های مایه کوبی شبکه دامپزشکی همکاری کنند.
به گزارش ایرنا تکاب با 81 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و بیش از 36 هزار نفر از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند و از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش می کنند.
بیش از 300 هزار راس دام سبک و سنگین در تکاب وجود دارد که با توجه به شرایط طبیعی و جغرافیایی منطقه و آب و هوای کوهستانی و مراتع باکیفیت، یکی از شهرهای مستعد در زمینه توسعه صنعت دامپروری به شمار می رود.
7514/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.