میرصمد سیدموسوی روز یکشنبه در نشست با مدیران سازمان های مردم نهاد آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر، بیش از 2 میلیون و 750 هزار هکتار عرصه ملی در استان وجود دارد و تعداد نیروهای حفاظت کننده از این میزان اراضی ملی تنها 400 نفر است.
وی اضافه کرد: با توجه به این آمار، نقش تشکل های مردم نهاد در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست جایگاه ویژه ای دارد که امیدواریم با آموزش های مداوم و کمک نهادهای غیردولتی میراث داران خوبی برای نسل های آتی باشیم.
وی بیان کرد: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با جدیت به دنبال فرهنگ سازی و افزایش مشارکت مردمی در حفاظت و احیای عرصه های ملی است و در این مسیر از همفکری سازمان های مردم نهاد نیز بهره برداری لازم را انجام می دهد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان غربی نیز در این نشست با تاکید بر نقش سازمان های مردمی در توسعه عدالت و پیشگیری از وقوع جرم ادامه داد: سازمان ها و تشکل های مردم نهاد در حفاظت از منابع ملی نقش بسیار موثری دارند و می توانند به پشتوانه قانون و با همراهی دراجرای قانون در حفظ و افزایش این منابع کمک کنند.
مرتضی حاتمی گفت: تشکل های مردمی چشمان بیدار جامعه محسوب می شوند که با همراهی و همدلی می توانند اقدامات موثری را در حوزه منابع طبیعی و انفال داشته باشند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی 2 میلیون و 750 هزار هکتار عرصه ملی دارد که از این میزان 101 هزار هکتار جنگل و بقیه مرتع است.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.