معاون عمران توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: باتوجه به شرایط سخت اقتصادی شهرداریها باید رویکردشان را از تصدی گری به جلب مشارکت مردمی و استفاده از سرمایه بخش خصوصی و درآمدزایی پایدار تغییر دهند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی جمالی نژاد در همایش شهرداران آذربایجان غربی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امسال، تبلور شکوفایی و رشد نظام اسلامی است و این پختگی نیز باید در تمامی ارکان نظام و بویژه در شهرداریها نمود بیشتری یابد.

وی ادامه داد: با شفاف سازی و صداقت در کارها و پاسخگویی و جلب اعتماد مردمی می توان ورود و مشارکت مردم را در کارها افزایش داد  و از این بستر برای رشد و توسعه در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی بهره برداری کرد.

معاون عمران ، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: شهرهای استان آذربایجان غربی ظرفیت های بسیاری در حوزه درآمدزایی و اقتصادی دارند و از این مواهب طبیعی که در استان است در بحث گردشگری و جذب توریست به خوبی می توان بهره برداری کرد و با یکسری اقدامات و ارائه تسهیلات برای  سرمایه گذاری در شهرها زمینه سازی و انگیزه لازم را ایجاد کرد.

پیمان آرامون  سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی   نیز در این همایش افزود: در بخش ناوگان حمل و نقل درون شهری و ناوگان تاکسی با اعطای تسهیلات سن ناوگان به کمتر از 5 سال کاهش یافته و در بخش ناوگان حمل کالا و مسافر 560 دستگاه اتوبوس درون شهری بالای 15 سال سن فعالیت می کند که باید برای نوسازی آن توجه خاص انجام گیرد.

وی همچنین به توزیع اعتبارات از محل جرایم رانندگی به شهرداری ها استان نیز اشاره کرد و گفت: تخصیص اعتبارات از این محل متناسب با میزان وصولی نبوده و نیازمند توجه بیشتری است.

آرامون تخصیص ماشین آلات عمرانی و خدمات شهری به شهرداری ها اختصاص قیر یارانه آب برای پخش آسفالت در معابر و اصلاح چارت تشکیلاتی شهرداریهای استان را از ضروری ترین اقدامات در جهت تقویت توان اجرایی شهرداریها برشمرد که نیازمند توجه ویژه مسئولان ارشد ملی و نمایندگان مجلس دانست .

به گزارش ایسنا؛ همایش شهرداران استان با حضور دکتر جمالی نژاد معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد.

در این همایش مباحث و مشکلات حوزه های مدیریت شهری و روستایی و راهکارهای برون رفت از آن و ارتقاء شاخصهای عمران و توسعه ، برنامه ریزی در اجرای برنامه های عمرانی و اولویت های بودجه سالیانه سال 98 در حوزه شهرها مطرح گردید.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.