میثم جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موقوفه ها شامل خانه عالم و مساجد بوده و مساحت آنها در مجموع 2 هزار مترمربع است.
وی اخذ سند برای موقوفات را یکی دیگر از برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد و ادامه داد: امسال در راستای تثبیت موقوفه ها در این شهرستان 55 سند مالکیت به نام آنها صادر شده و 120 قرارداد اجاره نیز تنظیم شده است.
جعفری گفت: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه نیز امسال 184 نفر قرآن آموز نیز در زمینه تربیت حافظان موضوعی قرآن، در این شهرستان توسط این اداره جذب و فعالیت داشته اند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه اشنویه با بیان اینکه امسال بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه طبق نیات واقفان هزینه شده است، افزود: امسال همچنین 50 هزار برگ از وقف نامه و اسناد اوقافی این شهرستان نیز در سامانه جامع موقوفه ها اسکن شده است.
وی گفت: نیازهای امروز جامعه با نیازهای دهه های قبل متفاوت بوده و سازمان اوقاف نیز به دنبال ترویج وقف های نوین است.
به گزارش ایرنا این شهرستان هم اکنون دارای 152 موقوفه با یکهزار و 475 رقبه است.
وقف، هدیه ای ماندگار است که برای خدمت عمومی یا نگه داشتن اصل هر چیزی و جاری بودن سود ناشی از آن در مسیر خیر، نیکی و رضای خدا به کار می رود.
بر پایه تعریف قانون مدنی (ماده 55) وقف به معنای «عین مال حبس و منافع آن تسبیل شود» است؛ مال و زمین وقف شده، موقوفه و شخصی که مالی یا چیزی را وقف می کند، واقف نام می گیرد.
9870/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.