حسین حمزه لو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: همزمان با این سفر که اواخر هفته جاری انجام می شود، هتل کاروانسرای عباسی با حجم سرمایه گذاری 600 میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع و اشتغالزایی 90 نفر کلنگ زنی می شود.
وی اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی هتل پنج ستاره ماوی با سرمایه گذاری 306 میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی به وسعت هشت هزار و 500 متر مربع با اشتغالزایی 80 نفر آغاز می شود.
وی بیان کرد: بهره برداری از اقامتگاه بوم گردی باباطاهر در روستای یارما به وسعت 10 هزار مترمربع، حجم سرمایه گذاری هفت میلیارد ریالی و اشتغالزایی 10 نفر از دیگر برنامه های مربوط به این سفر به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، با حضور رییس جمهوری فرودگاه بین المللی ماکو و نیروگاه سیکل ترکیبی این منطقه افتتاح و آزادراه بازرگان - تبریز کلنگ زنی می شود.
منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.