رسول خضری، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتصال تمرچین به شبکه ریلی نقش تاثیرگذاری در توسعه صادرات ایران به کشورهای عراق و سوریه خواهد داشت و اقتصاد استان را متحول خواهد کرد.
وی به توجه ویژه دولت نسبت به توسعه زیرساخت های اقتصادی در مناطق مرزی اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون با عنایت رییس جمهوری و توجه ویژه استاندار آذربایجان غربی، بزرگراه تمرچین- پیرانشهر- نقده به صورت شبانه روزی در حال اجراست.
نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در سفر هفته جاری رییس جمهوری به آذربایجان غربی بیش از 30 هزار میلیارد ریال اعتبار برای جبران عقب ماندگی استان و اجرای مصوبه های سفر پیشین اختصاص خواهد یافت.
رسول خضری افزود: هفته گذشته با حضور نمایندگان و استاندار آذربایجان غربی جلسه ای در نهاد ریاست جمهوری در خصوص این سفر برگزار و جزئیات سفر بررسی شد.
وی با اشاره به اینکه در این جلسه مطالبه ها و نیازهای استان از طریق نمایندگان و استاندار به هیات دولت اعلام شد، بیان کرد: در خصوص اختصاص این میزان اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه تمام و همچنین آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه جدید نیز به صورت اولیه تصمیم گیری شد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رییس جمهوری نگاه ویژه ای به آذربایجان غربی دارد و این توجه شامل حال همه شهرستان های استان از جمله پیرانشهر و سردشت می شود.
خضری افزود: طی 6 سال گذشته نزدیک به 20 هزار میلیارد ریال از سوی دولت تدبیر و امید برای توسعه پیرانشهر و سردشت اختصاص یافته که نقش تاثیرگذاری در توسعه این شهرستان ها داشته است.
به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی نیز پیش از این از سفر قریب الوقوع رییس جمهوری به استان و افتتاح 10 هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در این سفر خبر داده بود.
بیمارستان 200 تختخوابی امام خمینی (ره) خوی، آزمایشگاه مرجع و کلینیک تدبیر ارومیه، گازرسانی به 200 روستای آذربایجان غربی و شهر سرو ارومیه از جمله طرح های افتتاحی است.
فرودگاه و نیروگاه ماکو، فاز توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه و طرح های توسعه بیمارستان های آیت الله طالقانی و شهید مطهری ارومیه از جمله دیگر طرح های افتتاحی در سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی است.
در این سفر همچنین علاوه بر چندین پروژه دیگر، عملیات اجرایی بزرگراه بازرگان – ایواوغلی – مرند آغاز می شود تا توجه ویژه دولت به توسعه زیرساخت های حمل و نقل این استان مرزی تکمیل شود.
9915/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.