به گزارش ایرنا پیمان آرامون روز جمعه در همایش شهرداران و دهیاران آذربایجان غربی افزود: همچنین شهرداری های این استان در بخش ماشین آلات راهسازی و بخش پسماند دچار مشکل جدی و کمبود هستند که باید تامین این امکانات در اولویت مسوولان باشد.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و وضعیت منطقه و راه های ارتباطی خود باید در بخش تجهیزات و امکانات ناوگانی در حد مناسبی قرار گیرد و ما نیز به جد پیگیر حل این مسائل و مشکلات هستیم.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: حدود 65 درصد از جمعیت سه میلیون و 200 هزار نفری استان در مناطق شهری سکونت دارند.
سیف الله مطلبی ادامه داد: سه شهر آذربایجان غربی جمعیتی کمتر از 50 هزار نفر، دیگر شهرها به جز ارومیه جمعیتی بین 50 تا 500 هزار نفر و ارومیه 836 هزار و 224 نفر جمعیت دارد.
وی بیان کرد: هشت هزار و 627 نفر در شهرداری های آذربایجان غربی مشغول به کار هستند در حالی که تعداد مصوب برای این استان چهار هزار و 863 نفر است.
وی با اشاره به مشکلات این بخش گفت: فرسودگی ناوگان شهری، توسعه ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده شهر و بدهی شهرداری ها به سازمان های وابسته بانکی و امور مالیاتی از حمله مشکلات اصلی شهرداری ها بوده که باعث عقب افتادگی حقوق کارکنان این سازمان ها شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بیش از سه هزار آبادی در این استان وجود دارد، گفت: 2 هزار و 956 نفر از این تعداد روستای دارای سکونت است.
عارف خدرلو ادامه داد: یکهزار و 985 دهیاری در سطح آذربایجان غربی فعال است و با این آمار 95 درصد جمعیت روستایی از خدمات دهیاری بهره مند هستند.
وی اضافه کرد: در آذربایجان غربی 85 دهیار زن نیز در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به مشکلات روستاهای آذربایجان غربی بیان کرد: پراکندگی روستاها در این استان یکی از عمده مشکلات برنامه ریزی برای توسعه است.
وی اضافه کرد: برخی روستاهای آذربایجان غربی در نقاط مرزی قرار دارند و این نزدیکی به مرز باعث می شود که روستاییان در بخش اشتغال و توسعه گردشگری در منطقه خود با مشکلات امنیتی روبرو شوند.
خلیل چوبکی نماینده دهیاران جنوب استان در این جلسه گفت: کمبود امکانات زیرساختی، نبود ماشین آلات مناسب در دهیاری ها و همچنین وجود مشکلات بیمه ای دهیاران از عمده مشکلات این بخش است.
قائم مقام شهردار ارومیه نیز به نمایندگی از شهرداران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه وحدت لازمه پیشرفت هر جامعه و کشوری است، گفت: هر سازمانی برای پیشرفت در امور جز با برنامه ریزی و وحدت موفق نمی شود.
غلامرضا عدل دوست ادامه داد: افزایش کیفیت زندگی شهری نیازمند تعیین شاخص ها و معیارهایی برای سنجش زیست شهری است و در این صورت می توان کیفیت زندگی شهری را افزایش داد.
وی بیان کرد: شناخت وضعیت موجود و برنامه ریزی برای افق های بلند مدت از دیگر اهداف شهرداری هاست.
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه برخی از دهیارها و شهردارها به بیان مشکلات خود پرداختند و مشکلات بودجه ای را عمده ترین معظل شهرداری ها دانستند.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.