ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه های نمازجمعه این هفته مهاباد افزود: حضرت محمد(ص)، نور حقانیت و عدل را بر قلب های جهانیان تاباند و اسلام را به عنوان تنها راه نجات بخش بشر در طول تاریخ جاودان ساخت.
وی اضافه کرد: روش پیامبر اکرم (ص) اعتدال بود به این معنا که طوری حرف می زدند و رفتار می کردند که غالب انسان ها را به سمت خود جلب کنند؛ اگر انسان از حد اعتدال خارج شود، اکثریت افراد را از خود طرد می کند.
وی بیان کرد: هم خواص و هم توده مردم مشتاق اعتدال هستند و اگر افراط و تفریط در کار باشد، اقلیت محدودی دور انسان جمع می شوند.
امام جمعه مهاباد به برخی خصایص اخلاقی امام حسن (ع) نیز اشاره کرد و گفت: ایشان در حسن اخلاق شباهت زیادی به رسول خدا (ص) داشتند و گفتار و کردارشان همانند پیامبر بودند.
ماموستا امامی افزود: امام حسن (ع) همواره با فقیران و نیازمندان دوست بودند، در کنار آن ها غذا می خوردند و با آنها ارتباط و مراوده داشتند و مهربانی ایشان در نزد خاص و عام زبانزد بود.
به گزارش ایرنا، 28 صفر سالروز رحلت جانگداز حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) در سال 11 هجری قمری و بنا به قول معروف سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در سال 49 هجری قمری است.
نماز جمعه این هفته مهاباد به امامت ماموستا عبدالسلام امامی و با حضور پرشور مردم و مسوولان در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.
9903/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.