به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با آخرین روز از ماه صفر، اقشار مختلف مردم آذربایجان غربی که از آغاز ماه محرم سیاهپوش و عزادار هستند، دیشب و صبح امروز /پنجشنبه/ در سالگرد شهادت حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) با حضور در مساجد، حسینیه ها، تکایا و برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری یکبار دیگر مراتب اخلاص و ارادت خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذاشتند.
علما و روحانیان مناطق شهری و روستایی استان در مجالس برپا شده در سوگ حضرت امام رضا (ع) عزاداری کرده و به بیان فضایل آن حضرت می پردازند و مصیبت های امام هشتم را بازگو می کنند.
همچنین هیات ها و دسته های عزاداری و سوگواری در مساجد و تکایای بسیاری از شهرهای آذربایجان غربی از جمله ارومیه در صفوف منظم به سینه زنی و نوحه خوانی در غم شهادت امام هشتم شیعیان جهان پرداخته و مداحان نیز به مدیحه سرایی در خصوص امام رضا (ع) می پردازند.
آیین ها و سوگواره هایی نیز همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) در جوار مرقد امامزاده ها و بقاع متبرکه و اماکن مقدس آذربایجان غربی برگزار شده است.
همچنین تعدادی از هیات های عزاداری آذربایجان غربی در حرکتی هماهنگ در مشهد مقدس حضور یافته و در مرقد مطهر امام رضا (ع) به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
در مراسمی که شب گذشته و صبح امروز با حضور شخصیت های مذهبی، علما و مسئولان آذربایجان غربی در برخی از مساجد ارومیه برپا شده است، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم شرکت کردند و در روز شهادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) به سوگ و عزاداری پرداختند.
نظیر این مراسم در تعداد زیادی از مساجد شهرها، بخش ها و روستاهای آذربایجان غربی برگزار شد که طی آن شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارات (ع) و عاشقان ولایت با آرمان های اسلام و تشیع ناب تجدید بیعت کردند.
امام رضا (ع) با توطئه مامون عباسی در روز سی ام ماه صفر سال 203 هجری قمری در 55 سالگی و پس از 20 سال امامت، در شهر مرو در نزدیکی های خراسان امروزی به شهادت رسیدند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.