به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین فصیح نیا روز پنجشنبه در همایش زایران اربعین در شهر چهاربرج میاندوآب که به مناسبت رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) برگزار شد، افزود: دشمنان اسلام تلاش زیادی کردند تا عظمت امام حسین (ع ) را کمرنگ جلوه دهند ولی نتوانسته و تا ابد نیز نخواهند توانست.
وی با بیان اینکه روز به روز و سال به سال آیین های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) پررنگ تر و باعظمت تر از قبل برگزار می شود، اظهار داشت: زمانی کسی حق نداشت به صورت علنی عزاداری کند و مردم مجبور بودند در خانه های خود مراسم عزاداری بگیرند ولی امروز محبت اهل بیت (ع) عالم گیر شده است و در پیاده روی اربعین از هر دین و مذهبی شرکت می کنند.
حجت الاسلام فصیح نیا با بیان اینکه پیاده روی بزرگ اربعین حسینی یک حرکت بزرگ و بین المللی بوده و نشان دهنده عظمت دین اسلام در جهان است، افزود: هر اراده ای که در مقابل اهل بیت (ع) قرار گیرد به شکست محکوم خواهد بود.
امام جمعه شاهین دژ به وجه اللهی بودن واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: سیدالشهدا (ع) جنبه وجه الهی دارد و واقعه عاشورا نیز این جنبه را به خوبی نشان می دهد.
وی با بیان اینکه هر کس با خدا معامله کند ماندگار می شود، افزود: یکی از پیام ها و درس های عاشورا خداشناسی است و شهدا نیز در ادامه راه سالار شهیدان با خدا معامله کردند و ماندگار شدند.
حجت الاسلام فصیح نیا در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران یک نظام دینی است، بیان کرد: دشمنان بدانند سنت ارزشمند اربعین حسینی همواره پس از شهادت حضرت اباعبدالله‌ الحسین(ع) جاری و ساری و تا قیام حضرت مهدی موعود(عج) نیز ادامه دار خواهد بود.
امام جمعه شاهین دژ به سالروز شهادت امام رضا (ع) نیز اشاره کرد و گفت: امام رضا (ع)، امام رئوف و مهربانی ها بوده و این مهربانی باید الگوی زندگی ما باشد.
به گزارش ایرنا این مراسم با عزاداری به مناسبت رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و علی بن موسی الرضا (ع) به پایان رسید.
9871/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.