به گزارش ایرنا پیکر مرحوم 'مریم قاضی' روز سه شنبه با حضور تعداد زیادی از مسوولان و اقشار مختلف مردم به ویژه علاقمندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی تشییع و در مقبره الشعرای این شهرستان به خاک سپرده شد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در حاشیه خاکسپاری این هنرمند در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مرحوم قاضی که از فعالان حقوق زنان این شهرستان نیز بود در سن 55 سالگی و بر اثر بیماری سرطان درگذشت.
قادر مرادی ادامه داد: این بانوی هنرمند در سال ١٣٤٢ در مهاباد و در خانواده سرشناس قاضی‌ها بە دنیا آمد و از سال ١٣٦٦ فعالیت ادبی خود در نوشتن داستان و نقد ادبی آغاز کرد.
وی اضافه کرد: تاکنون 2 اثر بە نام‌های 'ورود ممنوع است' و 'زنده بەگور' از این نویسنده منتشر شده و رمان منتشر نشده وی نیز زیر چاپ است.
به گزارش ایرنا، خانواد‌ه قاضی نویسندگان، مترجمان و هنرمندان زیادی را تقدیم جامعه کردها کردە است کە می‌توان از مرحومان 'محمد قاضی' مترجم نامی و 'احمد قاضی' نویسنده و مترجم نام برد.
مرحوم قاضی در داستان نویسی و نقد ادبی از تبحر زیادی برخوردار بود و نقاشی را نیز به عنوان یکی از علاقمندی های شخصی در اوقات تنهایی خود، دنبال کرد.
این بانوی نویسنده و فعال فرهنگی و اجتماعی، بعد از چند سال مبارزه با بیماری سرطان چهاردهم آبان سال جاری چشم از جهان فروبست.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.