رسول اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حجم فاضلاب جمع آوری شده استان در سال جاری 48 میلیون و 283 هزار مترمکعب و حجم فاضلاب تصفیه شده 42 میلیون و 970 هزار مترمکعب خواهد بود.
وی اضافه کرد: پساب تصفیه شده هیچ مشکل زیست محیطی ایجاد نمی کند و خروجی پساب تصفیه شده هر روز توسط دستگاه های اجرایی کنترل می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با بیان اینکه توسعه شبکه فاضلاب در استان همچنان ادامه دارد، گفت: یک میلیون و 395 هزار و 516 نفر تحت پوشش شبکه فاضلاب آذربایجان غربی قرار دارند که این میزان شامل 64.2 درصد از کل جمعیت استان است.
به گزارش ایرنا پس از تکمیل طرح های تصفیه فاضلاب در آذربایجان غربی سالانه 105 میلیون مترمکعب پساب به سمت دریاچه ارومیه سرازیر خواهد شد.
شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی موظف است در قالب مصوبه های ستاد احیای دریاچه ارومیه پساب تصفیه شده فاضلاب 12 شهر را به سمت این دریاچه سرازیر کند.
تا قبل از تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه، کل حجم فاضلاب تولید شده در شهرستان‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه حدود 235 میلیون مترمکعب بود؛ تصفیه‌ خانه‌های موجود در این شهرستان‌ها نیز حدود 150 میلیون مترمکعب از این فاضلاب را تصفیه می‌کرد و مابقی بدون تصفیه در طبیعت رها می شد.
دریاچه ارومیه در قالب طرح های ستاد احیا قرار است ظرف مدت 10 سال/ از سال 1394/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه 1380 شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال 2015 میلادی حدود 80 درصد از مساحت آن خشک شد.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.