فرماندار سلماس گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا یکی از اقدامات مهم برای دوام وپایداری انقلاب اسلامی بود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، مرتضی اصغری مراسم راهپیمایی روز 13آبان در شهرستان سلماس ضمن بزرگداشت یوم الله 13 آبان و گرامیداشت شهدای گرانقدر این روز، گفت: 13 آبان روز افتخارآفرینی دانش آموزان مومن در تاریخ انقلاب اسلامی است و که ادامه دهنده راه شهدای انقلاب اسلامی شدند .

اصغری بیان کرد: در بین رخدادهای انقلاب اسلامی، سیزدهم آبان به ‌دلیل وقوع سه رویداد مهم تاریخی از جایگاهی ویژه برخوردار است؛ تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ توسط رژیم ستم شاهی، به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران توسط دژخیمان پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) در سال ۱۳۵۸ ، وقایعی است که موجب شد با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، روز ۱۳ آبان به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ثبت شود . .

وی اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی از حرکتهای نادر و ارزشمند در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به رهبری هوشمندانه امام (ره) است که خون شهیدان دانش آموز آن را به ثمر رساند.

وی افزود: 13 ابان ماه، مجالی ارزشمند برای گرامیداشت یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تاسی از حماسه جانبازی های میدان کربلا است و باید تلاش شود از این فرصت در زمینه تبیین فرهنگ ایثارحسینی به آحاد مردم استفاده شود‌.

فرماندار سلماس تصریح کرد: حوادث خونین ۱۳ آبان نشان داد که مردم و جوانان این مرز و بوم به هیچ عنوان حاضر نیستند دخالت بیگانگان در امور داخلی مملکت را بپذیرند.

اصغری خاطرنشان کرد: اگر چه این سه واقعه ی تاریخی هر یک به نوبه ی خود نقش برجسته‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی داشتند، لیکن ادامه دشمنی و کینه‌توزی آمریکا علیه ملت مسلمان ایران و تلاش همه جانبه برای جلوگیری از حرکت و روند تکاملی انقلاب اسلامی، توجه ویژه ی مسئولین و مردم انقلابی کشورمان جهت بزرگداشت این روز تاریخی را می طلبد، تسخیر لانه جاسوسی بقدری برای ادامه حیات و استحکام پایه های انقلاب مهم بود که امام خمینی (ره) آن را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول دانستند.

به گزارش ایسنا؛ در پایان این مراسم قطعنامه روزملی13 آبان با فریادهای الله اکبر مردم سلماس و به آتش کشیدن پرچمهای اسرائیل و آمریکا قرائت شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.