رییس اداره منابع طبیعی و جنگل بانی پیرانشهر روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این اقدام یک روزه که با مشارکت جمعی از دوستداران و فعال محیط زیست پیرانشهر، باشگاه کوهنوردی هلگورد این شهرستان و اداره منابع طبیعی انجام شد، درختان دارای این آفت شناسایی و بخش آسیب دیده به صورت فیزیکی از تنه درخت جدا شد و سپس این قسمت ها سوزانده شدند.
علی رمضان پور افزود: این آفت موجب خشکی درختان بلوط می شود و فعلا تنها راه مبارزه با آن حذف فیزیکی بخش آسیب دیده و سوزاندن آن است و این اداره به کمک فعالان محیط زیست شهرستان در راستای مبارزه با این آفت ضمن انجام اقدامات این چنینی اقدام به آموزش شهروندان و اهالی منطقه می کند تا از گسترش این آفت خطرناک جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا شیوع انگل گیاهی «لورانتوس» در جنگل های بلوط استان و شهرستان پیرانشهر، حیات این درختان پرارزش را به مخاطره انداخته است؛ این انگل با برگ های بلند و چرمی که دارد، آب و مواد غذایی درخت میزبان را جذب می کند و پس از مدتی باعث کج و معوج شدن و در نهایت خشکی درخت می‌شود.
این بیماری به سرطان درختان بلوط نیز مشهور است زیرا بخش آسیب دیده درخت به شکل غده ای سرطانی در می آید و ضمن مصرف آب گیاه موجب خشک شدن درخت می شود.
9915/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.